Bezplatnej doprave za nákupmi v Bratislave odzvoní

Bratislavské nákupné centrá už nechcú voziť ľudí zadarmo. Bezplatnú autobusovú dopravu ruší ako prvý Avion, ktorý s Dopravným podnikom dohodol zavedenie novej MHD linky 96. Skončenie kyvadlovej dopravy zvažuje aj centrum Palace.

09.12.2008 11:15 , aktualizované: 10.12.2008 00:00
Mercedes Benz CapaCity Foto:
Najdlhší autobus sveta Mercedes Benz CapaCity.
debata

Avion, ktorý vozil zákazníkov bezplatne viac ako šesť rokov, skončí s kyvadlovou dopravou na Silvestra. Ľuďom však ponúkne možnosť zviezť sa najdlhším autobusom sveta Mercedes-Benz CapaCity. Bratislavskej MHD ho zakúpil za zhruba 12 miliónov korún.

Podľa riaditeľa centra Vladimíra Bereša rušia kyvadlový autobus, lebo bol preťažený. Vozili sa ním totiž nielen zákazníci Avionu, ale najmä zamestnanci okolitých firiem. "Dlho sme zvažovali tento krok. Mali sme však skoro denne sťažnosti, že sa doň ľudia nedostali,“ vysvetlil.

O nahradení bezplatnej dopravy linkou MHD rokuje s Dopravným podnikom aj nákupné centrum Palace. "Chceli by sme to určite tiež takto vyriešiť,“ potvrdila hovorkyňa centra Lucia Antošová. Konkrétne veci zatiaľ podľa nej nie sú dohodnuté.

Avion nielen zakúpil veľkokapacitný autobus, ale bude aj prispievať na prevádzku linky 96. Pre Mercedes sa Dopravný podnik rozhodol v čase, keď vyhodnocuje historicky najväčší tender na nákup 240 nízkopodlažných autobusov za 2,5 miliardy korún (83 miliónov eur).

V hre o značku ostal pritom už len Irisbus (bývalá Karosa) a Mercedes. Predseda Predstavenstva Dopravného podniku Branislav Zahradník si však nemyslí, že nákupom vyslali signál, kto má v súťaži zvíťaziť. "Obstaranie vozidla neznamená žiadny príklon v rámci rozhodovania v tendri. V tomto prípade boli rozhodujúce parametre vozidla, nie značka výrobcu,“ vysvetlil Zahradník.

Samotní predstavitelia Dopravného podniku pravidelne opakujú, že je nevýhodné nakupovať malé množstvá autobusov od viacero výrobcov, aj pre komplikácie s ich servisom. Podľa Martina Hattalu z občianskeho združenia Mhd.sk môže byť práve preto veľkokapacitný Mercedes často odstavený. "Pokiaľ by Mercedes vyhral tender, je to v poriadku. Pokiaľ to však bude jediný Mercedes vo vozovom parku Dopravného podniku, okrem minibusov, čo teraz kúpil, tak to bude určite problém,“ dodal Hattala.

debata chyba