Boh asi nie je, užívajte si život, hlásia nápisy na autobusoch

Nezvyčajný reklamný slogan "Boh pravdepodobne neexistuje, prestaňte si robiť starosti a užívajte si život" sa tento týždeň objavil na asi osemsto britských autobusoch a vagónoch londýnskeho metra. Kampaň usporiadali britskí ateisti. Slovo "pravdepodobne" však ukazuje, že si predsa len nechávajú otvorené zadné vrátka. Predstavitelia niektorých náboženských skupín slogan uvítali ako podnet ľuďom na premýšľanie.

09.01.2009 08:42
Autobus, reklama ateistov Foto: ,
Richard Dawkins, autora knihy The God delusion (Boží klam), ktorý kampaň ateistov podporil.
debata

Spisovateľ Richard Dawkins, autor knihy The God delusion (Boží klam) kampaň podporil, pretože vraj pomáha ukázať, že náboženské záujmy už začínajú Britov unavovať.
Herečka a organizátorka kampane Ariane Sherineová povedala, že dúfa, že nápisy na autobusoch a v metre vyvolajú na tvárach cestujúcich úsmev. „Bola by som rada, keby sa na to ľudia pozreli a usmiali sa. Chcela by som presvetliť ich cestu do práce,“ povedala. Podľa nej je to „láskavá filozofická kampaň“.

Predstaviteľ anglikánskej cirkvi Martin Casson povedal, že slogan je síce „sebecký“, ale že cirkev kampaň víta, pretože môže medzi ľuďmi rozprúdiť diskusiu. „Myslím si, že je načase, aby ľudia boli otvorení a veľkorysí, aby sa pozreli na svojich susedov. Je to koniec koncov kresťanské posolstvo,“ povedal.

Aj riaditeľ teologickej expertnej skupiny Theos Paul Woolley prijal kampaň kladne. Povedal, že nápisy „povzbudia ľudí k tomu, aby sa zamysleli nad najdôležitejšou otázkou, akú si môže v živote položiť“.

Niektorí skalní ateisti boli podľa britských médií sklamaní, že slogan nehovorí priamo, že „Boh nie je“. Dawkins si však myslí, že nápis vo zvolenej forme je možno lepší, pretože „núti ľudí k zamysleniu“.

debata chyba