Prevádzkové náklady dosiahli výšku 102,455 mil. eur a a prevádzkové výnosy 96,445 mil eur. Dozorná rada spoločnosti skonštatovala výrazný nepriaznivý vývoj finančnej situácie v oblasti kapitálových zdrojov a mimoriadne vážnu situáciu pri zabezpečovaní realizácie schválených akcií investičným plánom spoločnosti na rok 2010.
Primátor Bratislavy Milan Ftáčnik túto situáciu považuje za vážny signál. Podľa neho sa výkony dopravného podniku objednávajú politicky – mesto objedná služby, ktoré chce ponúknuť občanom, avšak nedokáže podniku poskytnúť toľko financií, aby ich mohol zrealizovať.
Podnik navyše podľa neho pred sebou dlhodobo tlačí stratu ešte z minulých období. Podľa poslanca Martina Borguľu nie je Dopravný podnik Bratislava v dobrej situácii aj preto, že „jazdí príliš veľa a nesystematicky“. Podľa Ftáčnika bude potrebné diskutovať aj o zvyšovaní cestovného, aj o škrtaní kilometrov.
Predseda dopravnej komisie Jozef Uhler uviedol, že dopravná komisia už rieši preferenciu električkovej dopravy aj samostatné pruhy pre autobusy. Dopravná komisia tiež požiadala primátora o plán dopravnej obslužnosti formou verejnej súťaže. Ak by bol podľa Uhlera takýto plán urobený nezávislou osobou, vedelo by mesto efektívnejšie využiť financie.
Dopravný podnik Bratislava, a.s. je zapísaný v Obchodnom registri SR od 20. apríla 1994, eviduje základné imanie vo výške 33,19 tis. eur. Prevádzkuje linky mestskej hromadnej dopravy v Bratislave. Vykonáva aj vnútroštátnu a medzinárodnú nepravidelnú autobusovú dopravu.