To predstavuje necelú tretinu z celkového objemu peňazí, ktoré koncern plánuje vyčleniť na odštarovanie produkcie nového modelu rodinného auta. ČTK o tom dnes informoval hovorca podniku Vladimír Machalík.
V novej časti lakovne s kapacitou do 600 nalakovaných karosérií denne, by následne mali namontovať údajne najmodernejšie technológie. „Napríklad suchý odlučovač častíc, ktorý redukuje emisie až o 90 percent a až do 80 percent znižuje spotrebu energií, nie je inštalovaný pri výrobe v sériových podmienkach ešte nikde na svete,“ uviedol Machalík.
Stavebné práce a prípravy na spustenie výroby nového vozidla budú podľa hovorcu pokračovať aj počas celozávodnej dovolenky na prelome júla a augusta.
Bratislavská fabrika sa v rámci nemeckého koncernu zameriava na výrobu športovo-úžitkových vozidiel. Z jej liniek schádzajú modely Volkswagen Touareg a Audi Q7 ako aj karosérie vozidla Porsche Cayenne. Produkcia nového modelu sa má spustiť v roku 2011, slovenský závod bude vozidlo vyrábať pod značkami Volkswagen, Seat a Škoda.
Nové auto má zvýšiť kapacitu závodu o zhruba 30 percent na 400.000 vozidiel ročne. Vlani z liniek bratislavského Volkswagenu zišlo približne 106.000 áut. To bolo o 43 percent menej ako v roku 2008; na poklese sa nepriaznivo odrazil pokles záujmu o drahšie vozidlá počas hospodárskej krízy.