Nehodu pri Trnovci nad Váhom neprežila vodička a štyri deti

Ani jedno z najbezpečnejších áut na svete nedokázalo zabrániť tragédii. V sobotu ráno pri Trnovci nad Váhom zahynula po čelnej zrážke osobného auta Volvo XC90 s kamiónom 41-ročná žena a štyri deti vo veku 13 až 15 rokov, ktoré mala zverené do pestúnskej starostlivosti.

29.11.2014 10:38 , aktualizované: 01.12.2014 08:01
nehoda, Trnovec nad Váhom Foto: ,
Pri dopravnej nehode neďaleko Trnovca nad Váhom zahynulo päť osôb.
debata (90)

Príčinou nehody je pravdepodobne vysoká rýchlosť. Pod tragické následky sa však mohla podpísať aj klzká vozovka, nepripútanie detí bezpečnostnými pásmi a opotrebované zimné pneumatiky.

Priamo na mieste riaditeľ Okresného riaditeľstva Policajného zboru v Šali Roman Révay potvrdil, že vodička zrejme neprispôsobila rýchlosť jazdy situácii na ceste.

„Pravdepodobnou príčinou vzniku dopravnej nehody bola neprimeraná rýchlosť osobného vozidla a mohlo to tiež súvisieť aj s podmienkami na ceste. Bola klzká, mohli dostať šmyk,“ uviedol.

K nehode došlo ráno približne po deviatej hodine. Žena išla po rovnom úseku cesty medzi Jatovom a Trnovcom nad Váhom v smere od Nových Zámkov. Predbiehala nákladné auto naložené palivovým drevom. Jeho vodič išiel približne 80 kilometrov za hodinu a tvrdil, že žena musela ísť rýchlosťou asi 100 kilometrov za hodinu. V protismere sa zrazila s kamiónom značky Scania. Kamionista sa síce v poslednej chvíli snažil strhnúť vozidlo na pravý kraj vozovky, ale čelnému nárazu už nedokázal zabrániť.

Volvo zostalo úplne zdemolované. Aj náraz podľa expertov, ktorí skúmali nehodu na mieste, naznačoval vysokú rýchlosť Volva. Deti podľa polície neboli pripútané, pretože svedok opisoval, ako po náraze vyletovali zo zničenej strechy ako bábiky. Odborníkom sa tiež nepozdával stav predných pneumatík na Volve. Boli to síce zimné pneumatiky, boli však veľmi opotrebované. Všetko si však podľa Révaya vyžaduje dôslednú analýzu znalca. Vodič kamióna utrpel po nehode ľahšie zranenia a po pár hodinách ho prepustili z nemocnice.

Podľa dopravného konzultanta Maroša Palescha by aj táto nehoda mala byť mementom pre všetkých vodičov a ich spolucestujúcich, aby používali pásy. Domnieval sa, že ak by boli deti pripútané, mali by vyššie šance na prežitie, i keď náraz bol naozaj deštruktívny. „Volvo je koncern, ktorý je vždy o krok vpredu pred ostatnými automobilkami, čo sa týka pasívnej a aktívnej bezpečnosti. Volvo XC90 je vybavené hlavovými aj bočnými airbagmi. Ak by boli deti pripútané, mohli by to prežiť. Pásy by ich udržali v sedačkách, i keď zranenia by tam určite nejaké boli,“ domnieval sa.

Svoj podiel na dôsledkoch havárie mohli mať podľa experta aj pneumatiky, ak znalci potvrdia, že ich dezén bol nižší ako tri milimetre. Zákon stanovuje 3 milimetre ako hranicu pre zimné pneumatiky. Ak majú nižší dezén, vodič ich nesmie v zimnom období používať. Palesch však poukázal na fakt, že väčšina okolitých krajín má túto hranicu v zákone nastavenú na štyri milimetre.

„Ak má pneumatika menej ako tri milimetre, a je jedno, či ide o letnú, alebo zimnú, stráca na mokrej vozovke priľnavosť. Je tam veľké riziko akvaplaningu. A to sa mohlo stať aj tejto vodičke. Aj keď v poslednom momente stlačila brzdu, nemusela mať šancu a mohla sa kĺzať na ceste. Preto by sa možno mohlo apelovať na zmenu našej legislatívy, aby sme mali aj my hranicu štyri milimetre,“ upozornil expert.

© Autorské práva vyhradené

90 debata chyba
Viac na túto tému: #dopravná nehoda