Pri Strečne sa stala ďalšia tragická nehoda

Od začiatku roka zomreli pri dopravných nehodách v Strečne štyria ľudia. Posledná obeť pribudla do štatistiky v utorok ráno, keď český vodič prešiel do protismeru, kde sa zrazil s nákladným vozidlom. Za tragédiou je zrejme mikrospánok obete.

18.08.2015 17:37
Strečno, nehoda Foto: ,
Tragická nehoda sa stala v katastri Strečna. Štyridsaťročný vodič na VW Passat Variant prešiel v zákrute do protismeru a zrazil sa s protiidúcim nákladným Renaultom Midlum. Vodič osobného auta zomrel na mieste. Vodičovi nákladného auta (61 r.) alkohol nezistili, u vodiča Passatu to budú zisťovať pri pitve.
debata (11)

40-ročný vodič na Volkswagene Passat jazdil zo Žiliny smerom na Martin. „V tiahlej pravotočivej zákrute prešiel z doposiaľ nezistených príčin do protismeru, kde došlo k zrážke s oproti idúcim nákladným vozidlom Renault Midlum. 61-ročný vodič nákladného auta sa už zrážke nestačil vyhnúť,“ informovala hovorkyňa krajskej polície v Žiline Jana Balogová. Muž z Jihlavy zraneniam na mieste podľahol.

Mikrospánok kamionistu zrejme zapríčinil vážnu nehodu so smrteľnými následkami aj pred dvomi týždňami pred tunelom Horelica pri Čadci. Poľský vodič s kamiónom prešiel do prostismeru a narazil do štyroch ďalších vozidiel, v jednom z nich zahynula 51-ročná lekárka zo Žiliny. „Za posledné obdobie polícia v Žiline eviduje niekoľko vážnych dopravných nehôd, ktorých príčinou bola práve únava a nedostatok spánku. Práve z tohto dôvodu polícia vodičov upozorňuje a vyzýva, aby nehazardovali so životmi a počas dlhších trás si dávali viacero prestávok, oddýchli si, poprechádzali sa, osviežili,“ upozornila Balogová.

V Žilinskom kraji je podľa policajných štatistík najviac smrteľných nehôd na Slovensku. Na jeho cestách zahynulo od začiatku roka už 31 ľudí. Najviac na tých cestách I. triedy, ktoré vedú v trase plánovanej diaľnice či rýchlostných ciest. Žilina je dôležitý dopravný uzol, s viacerými cestami medzinárodného významu, no cestná sieť v okolí krajského mesta, hlavne pre chýbajúce diaľnice či rýchlostné cesty, je v zlom stave a nevyhovuje súčasnej hustote premávky. „Keď pri takej veľkej intenzite dopravy neurobíme infraštruktúru, tak potom budeme mať tých nehôd čoraz viac. Či je to smer Čadca, Svrčinovec, alebo smer na Oravu, či Strečno, Martin, Turčianske Teplice, to sú všetko úseky, ktoré sú katastrofálne,“ pripomína Gustáv Kasanický z Ústavu súdneho inžinierstva v Žiline.

Strečnianskym úsekom podľa informácii Výskumného ústavu dopravného prejde denne 30-tisíc vozidiel. Takejto záťaži súčasná vozovka nevyhovuje. Pri každej nehode sa dôležitý cestný ťah okamžite upchá a vodiči čakajú v niekoľko kilometrových kolónach. Cestári síce vozovku pred šiestimi rokmi rekonštruovali, menili asfaltový koberec, na dvoch úsekoch cestu rozšírili na tri pruhy, avšak na úkor krajnice. Už vtedy bolo toto riešenie označené ako provizórne s tým, že plynulosť dopravy vyrieši až diaľnica s tunelom, ktorá má byť hotová o štyri roky.

Dokáže ešte polícia nájsť účinné opatrenia, ktoré by ovplyvnili počet smrteľných nehôd? „Polícia, možnože má určité rezervy – dajme tomu skrytý dohľad nad pirátmi a podobne. Možno ešte čosi pomôžu radary, ale ľudia sa raz dva naučia, že tam je radar, tam znížim rýchlosť. Pokiaľ to nebude naozaj skrytý dozor, tak cestní piráti budú stále,“ mieni Kasanický. Zároveň si myslí, že okrem policajných represií, je dôležitá prevencia. „A prevencia aj z hľadiska toho, že postavíme lepšiu infraštruktúru, prevencia v tom, že začneme vyučovať lepších vodičov, zlepšíme autoškoly,“ upozornil odborník.

Hoci je dopravných nehôd so smrteľnými následkami v Žilinskom kraji najviac, nie je ich viac ako v uplynulom roku. V prvých 33 týždňoch tohto roka zomrelo pri dopravných nehodách na severozápade Slovenska o šesť ľudí menej ako vlani za rovnaké obdobie (36).

© Autorské práva vyhradené

11 debata chyba
Viac na túto tému: #dopravná nehoda #Strečno