Čína chce pre mráz japonské rýchlovlaky

Čínská vláda sa obrátila na japonské firmy, aby jej poskytli technológie pre výstavbu trate s rýchlovlakmi na severe krajiny. Trať medzi mestami Cha-er-pin a Ta-lien meria takmer tisíc kilometrov. Je súčasťou plánu, v rámci ktorého chce Čína do roku 2010 postaviť sieť 7 000 km rýchlotratí, na ktorých budú jazdiť vlaky rýchlosťou až 300 km/h.

13.03.2007 13:30
Japonský rýchlovlak Šinkansen Foto:
Šinkansen 700T na Taiwane
debata

Najľudnatejšia krajina sveta len minulý mesiac vyskúšala nové rýchlovlaky na hlavnej trati medzi Pekingom a Šanghajom. Pri cestovnej rýchlosti 250 km/h by sa cesta mala skrátiť z pôvodných deväť len na päť hodín. Let lietadlom pritom trvá necelé dve hodiny.

Čína sa síce na frekventovaných tratiach medzi Pekingom, Šanghajom a Kuang-čou rozhodla pre vlastné technológie, tie však nestačia na severe krajiny, kde v zime klesajú teploty až na –40 °C. Japonské rýchlovlaky sú pritom schopné prevádzky až do –25 °C.
 
Medzi oslovenými firmami sú Hitachi, Kawasaki a East Japan Railway, píše sa v japonskom ekonomickom denníku Nikkei. Podľa novín je tiež pravdepodobné, že Peking sa obrátil aj na dodávateľov z Európy a USA.

Čína zvýšila investície do infraštruktúry, aby odstránila problémy, ktoré by mohli spomaľovať jej rýchly ekonomický rozmach. Hlavné mesto Peking navyše investuje okolo 40 miliárd dolárov (vyše bilión korún) do riešenia dopravy spojenej s usporiadaním letných olympijských hier v roku 2008.

debata chyba