Stavebná firma prišla s najlacnejším rozpočtom spomedzi šiestich ponúk a 17–kilometrovú diaľnicu chce naprojektovať a postaviť za takmer 138 miliónov eur.
„Môžem potvrdiť, že sme v piatok dostali informáciu o vyhodnotení ponúk,“ povedal hovorca Váhostavu Rastislav Paďha.
To, či bude stavať diaľnicu naozaj Váhostav, sa uvidí až o pár dní neskôr. Nasledovala totiž zákonná desaťdňová lehota, keď sa môžu proti rozhodnutiu odvolať ostatní súťažiaci.
Na druhom mieste skončila skupina firiem Impregilo a Dúha, ktorá prišli s cenovou ponukou 152 miliónov eur. Prvú trojicu uzatvára Doprastav so Strabagom s cenou takmer 172 miliónov eur. Výstavba úseku je naplánovaná na tri roky, čiže prvé autá sa po diaľnici medzi Dubnou Skalou a Turanmi prejdú zrejme v roku 2014.
Váhostav už tento rok uspel v súťaži o prvý, deväťkilometrový úsek Jánovce – Jablonov. Obálky na druhý profil diaľnice sa otvoria 27. septembra. Koncom septembra by mal byť vyhlásený tender aj na úsek Hubová – Ivachnová, ktorého súčasťou bude dvojkilometrový tunel Čebraď.
Veľká diskusia je aj okolo jedenásťkilometrovej diaľnice Fričovce – Svinia na východe, ktorú mala v konzorciu postaviť firma Hant BA DS za 99 miliónov eur. Diaľničiari firmu zo súťaže vylúčili pre spornú ruskú referenciu a cestu možno postaví druhý v poradí – Doprastav. Hant sa odvolal.
Severnú D1 napokon doplnia dva úseky, a to Višňové – Dubná Skala a úsek Turany – Hubová. Všetky spomínané úseky boli súčasťou prvého balíka PPP projektov, ktoré pripravila minulá vláda, ale nový kabinet ich zrušil. Cez PPP projekty mali severnú D1 stavať Váhostav a Doprastav s partnermi.