Agentúra plesala za mastný účet

Štátna agentúra SARIO je v podozrení, že plytvá peniazmi daňových poplatníkov. A to pre zmluvu za 23-tisíc eur bez DPH, ktorú v polovici februára uzavrela s reklamnou spoločnosťou Media Pro Consulting.

21.03.2011 06:00 , aktualizované: 12:00
Sario Foto:
Agentúra SARIO (na snímke je jej sídlo) zaplatila 23-tisíc eur bez DPH za osem vstupeniek a darčekové balíčky na ples, ktorý sa vo februári konal v bratislavskom päťhviezdičkovom hoteli.
debata (82)

Za zmienenú sumu si SARIO objednala osem vstupeniek, rezerváciu stola s logom a darčekové balíčky, aby sa jej zástupcovia a niekoľkí hostia mohli vo februári zúčastniť reprezentačného charitatívneho plesu v päťhviezdičkovom hoteli Kempinski v bratislavskom nábrežnom komplexe River Park. Okrem toho mala Media Pro zavesiť na webovú stránku plesu profilové informácie o SARIO.

Zo zmluvy zverejnenej na internete teda vyplýva, že každý zo zástupcov agentúry a ňou pozvaných účastníkov, ktorými mali byť zahraniční biznismeni a zástupcovia obchodných komôr, sa na plese zabával za sumu 2 875 eur, ktorá išla na účet SARIO. Na charitu sa pritom počas celého večera vybralo 4 300 eur.

Vedenie SARIO sa bráni, že predmetom zmluvy nebol iba „nákup ôsmich lístkov“, ale aj „širšia propagácia štátnej agentúry v rámci plesového podujatia, na ktorom sa celkovo zúčastnilo 230 významných investorov, zástupcov obchodných komôr či veľvyslanectiev rôznych krajín vrátane veľvyslancov“.

„Ak by sme s každým z hostí komunikovali osobitne a do každého stretnutia investovali iba po 100 eur, trvalo by nám to celý rok a finančný obnos by bol určite väčší. Ak by zase stretnutia financovala protistrana, obvinili by nás z netransparen­tnosti a využívania neopodstatnených výhod. Takto sme legitímne a legálne vykonali aktivity v prospech Slovenskej republiky,“ uviedol Ján Jáger z tlačového oddelenia SARIO.

Jednoduchá násobilka hovorí, že pri investícii 100 eur do 230 hostí by sa celková suma aj tak rovnala tej, ktorú SARIO posunulo firme Media Pro. Jej konateľ Pavol Múdry sa najprv Pravde posťažoval, že faktúra za zmluvu mu dosiaľ nebola vyplatená. Následne upozornil na ďalšiu klauzulu dohody, kde sa píše o povinnosti reklamnej spoločnosti „obstarať propagáciu obchodného mena SARIO a jeho loga spôsobom a formou v súlade s touto zmluvou a právnymi predpismi“. Za touto vágnou formuláciou sa podľa neho skrýva „množstvo inzercie, ktorú sme zadali do Trendu, Hospodárskych novín, Rádia Expres a ďalších médií“.

„Media Pro si u nás nikdy nijakú inzerciu neobjednala,“ uviedlo však pre Pravdu inzertné oddelenie Trendu, ktorý Múdry menoval na prvom mieste.

„Zmluvu tohto typu považujem za modelové plytvanie verejnými prostriedkami. Vo svetle takýchto kontraktov sa odpor štátnych inštitúcií k povinnému zverejňovaniu zmlúv v centrálnom registri javí ako logický a pochopiteľný,“ zhodnotil dokument advokát Vladimír Pirošík, spolupracovník Transparency International.

Na podujatí s názvom Business Leaders Charity Gala Ball 2011 sa v sobotu 26. februára v retroatmosfére 20. rokov minulého storočia zabávali prominentní predstavitelia biznisu na Slovensku. Nad „prvým plesom biznislídrov“ prevzal záštitu minister hospodárstva Juraj Miškov.

© Autorské práva vyhradené

82 debata chyba