Televízie konkurenčný boj nevzdali ani v lete

Televízne obrazovky v letných mesiacoch nepatria už len reprízam. Televízie konkurenčný boj neodkladajú na jeseň a do vysielania nasadzujú aj premiérové programy, aby si diváka udržali aj počas dovoleniek.

08.07.2013 15:00
Cyril a Metod - Apoštoli Slovanov, dokument Foto:
Jednotka uvedie v lete premiéru štvordielnej dokumentárnej drámy Cyril a Metod - Apoštoli Slovanov.
debata (6)

Televízne obrazovky v letných mesiacoch nepatria už len reprízam. Televízie konkurenčný boj neodkladajú na jeseň a do vysielania nasadzujú aj premiérové programy, aby si diváka udržali aj počas dovoleniek. Markíza stavila na premiérové diely seriálu z vinárskeho prostredia, JOJ ponúka reality šou o chudnutí. Verejnoprávna RTVS sa zase v letnom programe pýši dokumentárnou drámou o svätých Cyrilovi a Metodovi.

Podľa riaditeľa mediálnej agentúry MEC Daniela Živicu na stratégii komerčných televízií vidieť, že sa konkurenčný boj z roka na rok vyostruje a presúva sa už aj do letnej sezóny. „Televízie však nechcú vytiahnuť z rukávov všetky tromfy pripravené na jesennú sezónu. Skôr porozmýšľajú nad tým, či niektorý z jesenných titulov nezačnú vysielať už koncom augusta, čo sa už stalo aj v minulosti,“ tvrdí Živica.

Markíza bude aj počas leta vysielať premiérové časti seriálu Búrlivé víno v pondelok, utorok a vo štvrtok. Ako novinku prinesie nemeckú reality šou Zbavte sa dlhov! Premiérovo ponúkne seriály Alcatraz, LAPD: Oddelenie vrážd, Honba na ponorku či Dr. House. Letnú filmovú ponuku zase reprezentuje Twilight sága: Nov, Super¤8, Rok jedna či Traja mušketieri. Piatkové večery budú patriť českým komédiám.

V súkromnej televízii tvrdia, že do programu musia investovať stále, aj počas leta. „Určite nemienime v tomto smere poľaviť. Samozrejme, sústreďujeme sa predovšetkým na čas od 18.00 do 23.00 a mienime posilniť aj naše menšie stanice,“ hovorí PR manažér TV¤Markíza Lukáš Kočíšek.

Televízia JOJ počas leta odvysiela premiérový formát Slnko, seno, slanina o chudnutí na farme u rodiny Bučkovcov. Koncom leta odštartuje aj reality šou Vyvolení Dom snov, seriál Panelák a chystajú aj ďalšiu sériu šou Česko Slovensko má talent. „Inak ponúkame najmä reprízy obľúbených seriálov a filmov aj niekoľko premiér na všetkých troch staniciach. Počas leta vysielame všetky naše spravodajské relácie, okrem poludňajších Novín o 12,“ hovorí vedúci komunikácie TV¤JOJ Jozef Gogola.

„Ťaháky“ si šetria na jeseň a investície do letného programu obmedzili. Obdobie letných prázdnin je pre reklamných klientov najmenej zaujímavé obdobie roka. „Preto aj tento rok má väčšina našich nosných projektov ako napríklad Panelák prestávku,“ povedal Gogola.

Ťažiskovým formátom Jednotky bude premiéra štvordielnej dokumentárnej drámy Cyril a Metod – Apoštoli Slovanov. Uvedie ju počas júlových sobotňajších večerov. RTVS tým reaguje na 1150. výročie príchodu vierozvestcov. „Veríme, že bude pútať veľký divácky záujem, keďže tento televízny formát sa všade vo svete teší obrovskej popularite,“ povedal PR manažér RTVS Juraj Kadáš.

Verejnoprávna televízia má na leto pripravené aj špeciálne vydania súťaže 5 proti 5, v ktorých budú súťažiť napríklad zmrzlinári, recepční či kuchári. Jednotka bude reprízovať. Seriály Sanitka, Zlomok sekundy, Zákon a poriadok či magazín Top Star Extra.

Dvojka odvysiela programy ako Leto s telkou, Filmová siesta a Folklórne leto a bude myslieť aj na športových fanúšikov, nielen s cyklistickými pretekmi Tour de France. „V auguste plánujeme k 65 . výročiu udalostí 21. augusta 1968 špeciálne vysielanie vrátane noci s archívnymi dokumentmi s obsahom týkajúcim sa tohto výročia,“ doplnil Kadáš.

Podľa Živicu je v letnej programovej štruktúre televízií viac divácky príťažlivých vecí, ako to bolo v minulých sezónach. „Veľa závisí od počasia, no nielen v letnej sezóne, ale stále. Príkladom je veľmi teplý apríl tohto roku, keď po dlhej zime bolo cítiť, že divák pred televízorom trávi menej času, čo sa aj prejavilo nižšou sledovanosťou,“ podotkol Živica. Podľa neho televízie rátajú s tým, že divákov môže byť menej, a teda aj dopyt po reklame od zadávateľov klesne, preto ich motivujú nižšími cenami za vysielanie reklamy.

© Autorské práva vyhradené

6 debata chyba