Na slovenský televízny trh chce vstúpiť nový subjekt

Na mediálny trh chce vstúpiť ďalší subjekt, Televízia Z. Ako informoval Ivan Brožík za spoločnosť ZOE MEDIA, s.r.o., ktorá požiadala o pridelenie licencie na vysielanie televízie, Televízia Z sa definuje ako “posol dobrých správ, myšlienok a námetov“, odmieta bulvárne videnie a zameria sa na osobnosti.

23.03.2014 18:20
televízia, televízor, ovládač Foto:
Ilustračné foto.
debata (24)

“Žiadosť o licenciu spoločnosti ZOE MEDIA, s.r.o. bola Rade pre vysielanie a retransmisiu doručená a rada sa ňou bude zaoberať na najbližšom zasadnutí – v utorok 25. marca,“ povedala pre agentúru SITA hovorkyňa licenčnej rady Lucia Jelčová. Televízia Z tvrdí, že “v krátkom čase očakáva súhlasné stanovisko“.

Od ostatných televízií sa Televízia Z chce odlíšiť spravodajstvom “v rýdzo informatívnej polohe“, chce “vysielať bez ovplyvňovania spracovania obsahu a výberu tém rôznymi vlastníckymi ‚záujmami‘ či politickými tlakmi, prípadne osobnými (ne)sympatiami“, píše sa ďalej v tlačovej správe k vzniku televízie. Okrem spravodajstva chce nová televízia priniesť aj publicistiku. Nechce však byť iba spravodajskou televíziou. Avizuje aj ďalšie typy programov, “ktoré dajú dostatočný priestor na šírenie pozitívnych námetov, na rozoberanie otázok a problémov ľudskosti, humanity, sociálnosti, ale aj duchovného bohatstva človeka a spoločnosti ako takého“.

Ako za ZOE MEDIA dodal v tlačovej správe Ivan Brožík, “postupne začíname vysielať skúšobný signál“. Objaviť by sa mala v sieti pozemných vysielačov digitálneho vysielania (DVB-T) a u väčšiny káblových operátorov.

24 debata chyba
Viac na túto tému: #médiá #Televízia Z