Najviac divákov mali správy a Superstar, tvrdia píplmetre po 10 rokoch

Píplmetrové merania fungujú na Slovensku už desať rokov a za ten čas priniesli mnoho zaujímavých informácií o návykoch a preferenciách Slovákov pred televíznymi obrazovkami. Merania agentúry TNS Slovakia ukazujú, že ženy pozerajú televíziu viac ako muži, a aj to, že najsledovanejším programom boli správy.

20.10.2014 16:15
debata (3)

Za desať rokov strávil jeden Slovák sledovaním televízie takmer 529 dní, denne sleduje vysielanie v priemere 3 a pol hodiny. Pre ilustráciu – za tento čas sa dá vidieť alebo odohrať 8 464 futbalových zápasov, či v slovenských fabrikách vyrobiť asi milión a pol áut.

Stále platí, že na Slovensku sa najviac sleduje televízia počas Vianoc. Spomedzi dvadsiatich dní s najväčšou sledovanosťou od roku 2004 bolo až devätnásť vo vianočnom období od 24. decembra do 1. januára, výnimkou bol 1. apríl 2013. Dňom, keď pred obrazovkami sedelo najviac ľudí, bol 25. december 2012.

Najviac divákov má okolo 70 rokov

Ďalšou zaujímavosťou, ktorá z meraní vyplýva, je, že mladí trávia pred televíznou obrazovou menej času ako starší ľudia. Najmenej času (asi hodinu a pol) trávia pred televízorom ľudia vo veku 20 až 24 rokov, najviac (viac ako štyri a pol hodiny) veková kategória 65 až 79-ročných.

Ženy sledujú televíziu viac ako muži – tí strávia pred obrazovkou denne priemerne 3,25 hodiny; ženy približne 3,7 hodiny. Najviac sa televízia v slovenských domácnostiach pozerá v nedeľu, keď je zároveň medzi pohlaviami aj najmenší rozdiel v dĺžke sledovania programov. Muži dali za ostatných desať rokov najčastejšie prednosť hokeju, najviac ich videlo finále Majstrovstiev sveta v hokeji 2012. Ženy viacej nadchla Superstar, najviac sa im páčila jedna z časí z roku 2005.

Z desiatich najsledovanejších programov za celých desať rokov počas prebiehajúceho merania boli štyri vydania Televíznych novín na Markíze (najsledovanejšie boli vysielané 21. novembra 2004) a päť vydaní speváckej súťaže Superstar na Jednotke. Výnimkou v tomto rebríčku bolo jedno umiestnenie realityshow Mojsejovci televízie Markíza. Zároveň deväť z desiatich najsledovanejších programov bolo vysielaných v roku 2005, jeden v roku 2004.

Píplmeter má tri a pol tisíc domácností

„Televízne vysielanie tvorí významnú súčasť života domácností, preto je dobré vedieť čo najviac o tom, ako ho ľudia vnímajú. Na základe našich meraní môžu televízie, ale aj zadávatelia reklamy, lepšie reagovať na to, čo ľudí zaujíma. Vedia si tak vyhodnotiť, čoho by malo byť v televízii menej a čoho viac,“ hovorí Ivan Šimek, generálny riaditeľ agentúry TNS Slovakia.

V roku 2004 začínala agentúra s meraniami na vzorke 800 domácností, v roku 2010 sa tento počet zvýšil na minimálne 1 200. Počas desiatich rokov boli meracie zariadenia inštalované do 3 480 domácností s 12 678 obyva­teľmi.

3 debata chyba
Viac na túto tému: #Televízia #vysielanie #Superstar #Televízne noviny #TNS #píplmetre