Na Detskej klinike na Kramároch majú pri objednávaní 'letiskový systém'

Dlhé čakanie na ambulantné vyšetrenie v Detskej fakultnej nemocnici s poliklinikou (DFNsP) na Kramároch v Bratislave je minulosťou. Nemocnica má k dispozícii nový transparentný objednávací systém, o ktorom na tlačovej konferencii v Bratislave informoval riaditeľ DFNsP Ladislav Kužela.

01.06.2015 12:36
Detská fakultná nemocnica, objednávací systémm... Foto: ,
Rodičia, ktorí prišli v pondelok s deťmi na ambulantné vyšetrenie do Detskej fakultnej nemocnice s poliklinikou na Kramároch, už mohli využiť nový elektronický objednávací systém.
debata

Na systéme pracovali okrem IT oddelenia a manažérky kvality aj dve externé spoločnosti, nemocnicu vyšiel na 20-tisíc eur.

„Pred dvoma rokmi sme sa borili s problémami ako preplnené chodby, preplnené čakárne, ľudia z iných miest prišli skoro ráno, aby vyšetrenie stihli, boli to doslova neľudské podmienky,“ poznamenal Kužela. Preto začali pracovať na jednoduchom, no sofistikovanom systéme. „Máme 73 ambulancií a každá má iný chod práce. Systém pasuje na každú ambulanciu,“ vysvetlil.

Systém zatiaľ funguje v chirurgických ambulanciách na Klinike detskej chirurgie, pretože tie sú podľa riaditeľa najvyťaženejšie. Rodičia však môžu deti objednať i na Ortopedickej klinike či Klinike pediatrickej urológie. Riaditeľ nemocnice verí, že v septembri už budú všetky ambulancie polikliniky elektronicky prepojené. „Objednávací systém je veľmi zrozumiteľný a ľahko čitateľný. Ja mu pracovne hovorím letiskový systém, pacienti si totiž nájdu všetky potrebné informácie na monitoroch v poliklinike,“ vysvetlil lekár Kliniky detskej chirurgie Boris Duchaj. Ľudia podľa neho predtým nevedeli, kam majú ísť, na oddelení čakali na vyšetrenie a nevedeli, podľa akého kľúča vstupujú do ambulancií. „Treba spraviť z chaosu systém,“ poznamenal.

Objednať na vyšetrenie sa možno tromi spôsobmi – telefonicky, na webovej stránke nemocnice alebo priamo na monitore pri vstupe do polikliniky. Denná registrácia, ako aj objednávanie prebieha pri vstupe do polikliniky. Rodič dostane kartičku s číslom pacienta, ktorú si odloží a použije ju aj pri ďalších návštevách lekára vo všetkých ambulanciách DFNsP Bratislava. Poradie na vyšetrenie systém priradí automaticky, závisí od príchodu pacienta. Podľa čísla na kartičke si tak môžu rodičia na monitoroch priamo pred ambulanciami sledovať tú svoju, ako aj predpokladaný čas, kedy sa na vyšetrenie dostanú. Pri objednávaní sa cez internet systém automaticky vygeneruje číslo pacienta, príde rodičovi e-mailom. Po príchode na vyšetrenie dostane pri registrácii kartičku s týmto číslom, ide do čakárne konkrétnej ambulancie a už si len sleduje svoje poradie. „Aj po rezervovaní si termínu cez webovú stránku sa musí rodič s pacientom dostaviť v deň vyšetrenia na registráciu pacientov,“ upozornil lekár Boris Duchaj.

Pacienti vidia na monitoroch všetky potrebné informácie. Lekári a sestričky v počítači vidia, koho majú v čakárni. Takisto majú napríklad informáciu o tom, ktorí pacienti išli na vyšetrenie do inej ambulancie a už sa z neho vrátili. Takýto pacienti už znovu nečakajú, ale idú do ambulancie prednostne. „Vieme, kto je v ambulancii, vieme, kedy prišiel a vieme aj to, ako dlho čaká,“ povedala vedúca sestra Kliniky detskej chirurgie Dagmar Divišová. Ako pokračovala, pacienti vedia, kedy pôjdu do ambulancie, vedia, že vo vyšetreniach je zavedený systém, ktorý riadi počítač, a vedia sa podľa toho zariadiť. „Rodičia to vnímajú veľmi pozitívne, pretože doteraz nevedeli, podľa akého kľúča idú do ambulancie,“ dodala Divišová.

Vedenie nemocnice si od nového objednávacieho systému sľubuje „plynulejší tok pacientov v smere nemocnica, ambulancia a domov“.

debata chyba
Viac na túto tému: #Detská fakultná nemocnica Kramáre #Kramáre #objednávanie pacientov