Na dokončenie Starého mosta ostávajú posledné hodiny

Posledných pár hodín má zhotoviteľ na dokončenie bratislavského Starého mosta a prvej časti električkovej trate do Petržalky. Stavba má byť totiž podľa zmluvy hotová do utorňajšej polnoci.

15.12.2015 15:25
stary most, stavba, dokoncovanie, Foto: ,
Na Starom moste treba ešte položiť posledné kusy koľajníc, dokončiť treba zábradlia, zvodidlá či zapojiť osvetlenie, na Šafárikovom námestí treba ešte osadiť automaty na cestovné lístky a dokončiť zastávky, dorobiť treba aj nájazdy na most zo staromestskej i petržalskej strany.
debata (13)

Robotníci ešte osádzajú posledné kusy koľajníc, dokončujú zábradlia, osvetlenie či zastávky. „Máme čas ešte do polnoci, to využijeme a s plným nasadením kolegovia tieto práce dokončia," povedal na brífingu za zhotoviteľa stavby riaditeľ spoločnosti Eurovia-SK Róbert Šinály.

Robotníci majú do utorňajšej polnoci ešte plné ruky práce. Štúrova ulica, po ktorej bude premávať električka na Starý most, už je hotová, no na Šafárikovom námestí treba ešte dokončiť zastávky MHD a osadiť automaty na cestovné lístky. Dokončujú sa aj nájazdy na Starý most zo Šafárikovho námestia i z petržalskej strany. Na samotnom Starom moste ešte treba položiť časť koľajníc, osadiť zábradlia, zvodidlá či zapojiť osvetlenie. „Starý most bude dokončený včas a riadne. Bratislava dokončuje jeden z najväčších dopravných projektov za posledné roky," vyhlásil primátor Bratislavy Ivo Nesrovnal, ktorý je hrdý, že projekt sa podarilo uskutočniť za predpokladanú sumu približne 70,5 milióna eur.

+9

Pracovný ruch však na stavbe neutíchne úplne, zhotoviteľ ešte musí opraviť nedostatky a dokončiť nedorobky. „Pri takomto veľkom diele a náročnom projekte sú vždy nejaké veci, ktoré treba dorobiť," skonštatoval primátor Nesrovnal. Dokončiť napríklad treba ešte obloženie novopostaveného piliera číslo 34 pôvodným kamenným obkladom zo zbúraných pilierov, jeho zachovanie bolo podmienkou k stavebnému povoleniu. Na nedorobkoch a chybách budú robotníci pracovať ešte do konca tohto týždňa, cez vianočné sviatky si dajú pauzu a po Novom roku sa na stavbu opäť vrátia, aby rozobrali zariadenia na stavenisku i podpornú konštrukciu na petržalskej strane a pokračovali v odstraňovaní prípadných chýb, ktoré ukáže kolaudačné konanie.

Dokončenie stavebných prác na Starom moste však ešte neznamená, že bude uvedený aj do prevádzky. Tej totiž ešte bude predchádzať kolaudácia stavby. „Kolaudovať bude päť inštitúcií – Hlavné mesto Bratislava, Staré Mesto, Petržalka, Bratislavský samosprávny kraj a okresný úrad. To bude pomerne zložitá logistická akcia, papierovo aj právnicky, a potrvá niekoľko mesiacov,“ upozornil na kontrolnom dni začiatkom decembra primátor Nesrovnal. Kolaudáciu chcú podľa neho rozdeliť na niekoľko častí s tým, že most by chceli najprv sprevádzkovať aspoň pre cyklistov a peších a potom postupne aj pre električky. Na jazdu električkou cez vynovený Starý most si však budú musieť ľudia ešte nejaký čas počkať. Podľa predbežných odhadov radnice by sa trať mohlo podariť sprevádzkovať najskôr vo februári. Brehy Dunaja by mala spájať električka č.1, ktorá bude do Petržalky jazdiť z Hlavnej stanice Bratislava.

Prestavba Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestia po Bosákovu ulicu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Starý most rekonštruuje Združenie MHD – Starý most, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní. Je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Projekt stojí 70,5 milióna eur a je financovaný z eurofondov. Európska komisia odobrila na projekt grant 63 miliónov eur z Kohézneho fondu Európskej únie. Na financovaní projektu sa 85 percentami podieľa Európska únia, desať percent prispeje štát a päť percent zaplatí mesto Bratislava. Podmienkou je, že projekt musí byť dokončený a vyfakturovaný do konca roka 2015.

13 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #Starý most