Cestovanie z úradu na úrad sa v Bratislave končí

Doklady, prepisy áut, založenie živnosti alebo výpisy z registra trestov budú môcť obyvatelia hlavného mesta vybaviť na jednom mieste. Od pondelka už funguje nové klientske centrum v bývalej budove Ikea na Tomášikovej ulici.

01.02.2016 12:30
Rober Fico, Robert Kaliňák, Klientske centrum Foto: ,
Premiér Robert Fico a minister vnútra Robert Kaliňák otvorili Klientske centrum pri Okresnom úrade Bratislava na Tomášikovej ulici.
debata

Slúžiť bude pre 414-tisíc obyvateľov Bratislavy. Centrum, do ktorého sa presťahovala štátna správa z desiatich adries v hlavnom meste, začne pracovať najprv v skúšobnej prevádzke a od marca naostro.

„Občan si tu na jednom mieste bude môcť vybaviť takmer celú agendu, čo výrazne ušetrí čas aj peniaze,“ povedal včera pri slávnostnom otváraní budovy premiér Robert Fico. Ide už o 44. klientske centrum a premiér prisľúbil, že do konca mandátu jeho vlády otvoria ďalších päť. Spolu by ich malo byť až 79 a väčšina z nich by mala v priebehu roka plne fungovať.

Do jednej budovy sa teraz sústredili rôzne úrady. Napríklad z Kopčianskej ulice, kde sa prihlasovali autá, aj z Vajnorskej a Sasinkovej, kde ľudia vybavovali občianske aj vodičské preukazy či pasy. Prejdú tam aj viaceré odbory z okresného úradu na Staromestskej ulici, ale aj agendy z úradov na Trenčianskej ulici či z Odborárskeho námestia. Bratislavčanom tak centrum ušetrí čas. Fungovať bude päť dní v týždni. Úradné hodiny všetkých pracovísk Klientskeho centra Bratislava sa oproti súčasnému stavu zjednotia, a to v pondelok, utorok a vo štvrtok od 8. do 15., v stredu od 8. do 17. a v piatok od 8. do 14. hodiny. Verejnosť bude mať aj kde zaparkovať svoje auto zadarmo na hodinu a pol. Ak sa klient preukáže, že vybavoval záležitosti dlhšie, bezplatné parkovanie mu predĺžia. K dispozícii je 531 parkovacích mi­est.

Občan si tu na jednom mieste bude môcť vybaviť takmer celú agendu, čo výrazne ušetrí čas aj peniaze.
Robert Fico, premiér

Klientske centrá sú súčasťou reformy verejnej správy pod názvom ESO. Minister vnútra Robert Kaliňák uviedol, že cieľom je zvýšiť kvalitu služieb. „Bratislava intenzívne trpela nedostatkami a hoci sme znížili čakaciu dobu na Kopčianskej ulici z dvoch hodín na 40 minút, bolo to stále nedostačujúce,“ povedal Kaliňák. Na bývalom pracovisku Kopčianska, kde sa doteraz vybavovala časť agendy, bolo šesť pracovísk, pričom v novootvorenom centre ich počet zvýšili na 18.

Minister Kaliňák pripomenul, že v rámci zmien vo verejnej správe sa zrušilo 64 krajských úradov a dokopy viac ako 300 úradov a inštitúcií, čo prinieslo úspory. Ako dodal, reformu sa chystajú exportovať aj za hranice. „Srbsko chce s nami uzavrieť zmluvu, aby sme mohli túto reformu implementovať aj tam a dostať ju ďalej do zahraničia,“ uviedol minister.

Zmeny významne pomôžu aj ľuďom, ktorí síce v Bratislave žijú, ale trvalý pobyt majú inde. „Nechceme, aby si kvôli vybavovaniu dokladov museli brať dovolenky a cestovať do iného mesta,“ poznamenal Kaliňák. Vybavovanie dokladov sa však nedotkne značiek na motorové vozidlá.

Prvé klientske centrá začali vznikať už v januári 2014. Spolu s okresnými úradmi sú prepojené jednotnou elektronickou databázou. Z nej získajú doklady a informácie, ktoré od občana potrebujú, či je to výpis z registra trestov, rodný list, alebo údaje zo žiadosti o občiansky preukaz. V centrách štát poskytuje ľuďom služby pri vybavovaní živnosti, štátneho občianstva či vecí súvisiacich s matričnou agendou.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #klientske centrum