Reklama Tesca o kríze nie je neetická, rozhodli v Česku

České spotrebiteľské združenie SOS napadlo kampaň Tesca so sloganom Tesco pomáha v čase krízy ako neetickú. Arbitrážna komisia Rady pre reklamu v Česku podnet odmietla, uviedol server Euro.cz.

22.02.2009 07:53
Tesco Foto:
Tesco
debata

Reklamnú kampaň spustil reťazec v tomto roku v Česku i na Slovensku. Slogan „Tesco pomáha v čase krízy“ bol doplnený ďalším sloganom „S nami ušetríte“ a podporený konkrétnou ponukou vybraných zlacnených druhov tovarov. Na Slovensku, ktoré od januára prijalo euro, je na letákoch aj slogan, odvolávajúci sa na prijatie spoločnej meny „Nezdražujeme, zlacňujeme“.

„Reklama Tesca podľa nášho názoru samotný motív strachu nenesie a nevyvoláva, pretože hospodárska kríza tu je, jednoducho, je to objektívny fakt,“ uviedol podľa serveru Euro.cz Ladislav Šťastný, výkonný riaditeľ českej Rady pre reklamu.

Združenie obrany spotrebiteľov (SOS), ktoré sťažnosť na radu podalo, uvádza, že spoločnosť zneužíva obavy ľudí z finančnej krízy na svoj ekonomický prospech.

„Domnievame sa, že takto poňatá reklama môže vzbudzovať pocity strachu z dopadov finančnej krízy. Poidľa nášho názoru nie je vhodné vzbudzovať v spotrebiteľoch strach z krízy a posilňovať pocit nebezpečenstva z toho vyplývajúci,“ argumentovala podľa serveru právnička SOS Eva Strnadová.

Názor zhodný s výrokom Rady pre reklamu vyslovil i Zdeněk Skála zo spoločnosti Incoma Research. „Nič závadné na kampani Tesca nevidím. Ak mi chce niekto v čase krízy pomôcť, tak nech mi pomôže. Obchodné reťazce by sa mali v súčasnosti presne takto správať,“ povedal Skála.

Rada pre reklamu je v Česku profesná neštátna nezisková organizácia, ktoré nemôže udeľovať finančné pokuty alebo iné sankcie. Rada vydáva iba rozhodnutia, ktoré majú formu odporúčaní. Arbitrážna komisia môže rozhodnúť, že dotyčná reklama je nevyhovujúca, napríklad preto, že je klamlivá, zavádzajúca alebo neetická či inak porušovala pravidlá pre reklamu.

debata chyba