Predaj áut v Nemecku sa po skončení šrotovného prepadol o takmer 30 percent na 194 846 vozidiel. Tradičnú európsku automobilovú jednotku tak v mesačnom predaji druhýkrát predbehlo Taliansko, ktorá zaznamenal rast predaja o viac než pätinu na 200 560 áut. V Českej republike sa podľa ACEA predaj medziročne zvýšil o 12,8 percenta na 11 080 vozidiel a na Slovensku o 5,3 percenta na 3 476 vozidiel.
Celosvetový dopyt po automobiloch ťažko zasiahla hospodárska kríza. Viacero európskych krajín podporilo predaj šrotovným. Vlani klesol predaj áut v EÚ o 1,3 percenta na 14,1 milióna vozidiel. V druhom polroku 2009 sa predaj pomocou šrotovného oživil. Automobilky sa obávajú, že po skončení podporných programov dopyt opäť klesne.
Francúzska automobilka Renault očakáva prepad európskeho automobilového trhu o osem až desať percent.