Žuvačka Pedro s postavičkou v mexickom klobúku si získala veľkú obľubu ešte za čias socializmu v Československu. Stála jednu korunu, mala ružovú farbu a ovocnú príchuť.
Pre fínsku firmu je zaujímavá najmä silná pozícia Candy Plus na trhoch vo východnej i západnej Európe, uviedol denník. Akvizíciou získa Raisio významnú časť českého a slovenského trhu a posilní svoj podiel v ďalších krajinách. Candy Plus vyváža tri štvrtiny svojej produkcie.
Candy Plus vlani utŕžila 23,5 milióna eur, na Česko z toho pripadalo 22 percent a rovnaký podiel mali krajiny mimo Európskej únie. Firme sa darí najmä v severských krajinách, vo Veľkej Británii, vyváža aj do Ruska, Ázie a Austrálie.
Candy Plus vznikla v roku 2000 v Liberci. Žuvačky Pedro, ktorých výrobu po revolúcii vtedajší vlastník tejto značky Nestlé ukončil, vrátila na pulty v minulom roku. Potravinárska skupina Raisio bola založená v roku 1939, pôsobí na desiatich trhoch a zamestnáva približne 1500 ľudí. Vlani mala tržby 553 miliónov eur, v predošlých dvoch rokoch skupina kúpila britské firmy Glisten a Big Bear Broup.