Diaľničiari to vysvetľujú tým, že ponuka od Váhostavu bola najlepšia. Dvere tak ukázali nielen Hantu BA DS, Inžinierskym stavbám Košice, Dúhe Prešov, ale aj skúseným firmám ako Skanska, Doprastav a Strabag. Za Váhostavom stojí vplyvný podnikateľ Juraj Široký.
Stavbári, ktorým diaľničná spoločnosť nechce dať šancu postaviť štvorprúdovku s dvojkilometrovým tunelom Čebrať, podali na Úrade pre verejné obstarávanie námietky. Tie momentálne bránia tomu, aby mohol štát podpísať zmluvu s Váhostavom.
"Nakoľko predmetné konanie o námietkach prebieha, bližšie sa k námietkam nebudeme vyjadrovať,“ povedal Ján Mažgút, hovorca úradu. Verejná súťaž na stavbu D1 Hubová – Ivachnová pritom trvá takmer jeden a pol roka, od októbra 2011, a ponuky všetkých uchádzačov sa otvárali pred rokom 5. marca.
Ak Váhostavu priklepne štát aj túto obriu zákazku, na zoznam si zapíše už tretiu diaľničnú stavbu. Okrem úseku Jánovce – Jablonov, kde padla vlani v novembri podporná konštrukcia mosta, stavia aj diaľnicu Dubná Skala – Turany. V prípade úseku Jánovce – Jablonov sa špekuluje, že konzorcium s Váhostavom môže pri stavbe úseku vystriedať niekto iný, a to pre chybu partnerskej firmy pri páde spomínanej konštrukcie mosta.
Úrad pre verejné obstarávanie zatiaľ nerozhodol ani o námietkach v prípade tendra na stavbu úseku diaľnice D1 pri Lietavskej Lúčke s tunelom Višňové v dĺžke 13,4 kilometra. Tu podalo námietky proti vyhodnoteniu ponúk združenie D1 Višňové DMM, členmi ktorého sú Doprastav, Metrostav a Marti Contractors. Táto súťaž sa začala ešte koncom roku 2011. Predbežne sa ráta s tým, že úsek postaví najlacnejšia Skanska a Strabag za 338 miliónov eur. Združenie s Doprastavom predložilo druhú najlacnejšiu ponuku vo výške 382,8 milióna eur.