Zaváracie viečka sa kupujú netradične. Na pošte

Potreby na zaváranie zaradila do svojej ponuky Slovenská pošta. Od minulého týždňa ich predáva dokonca aj v pobočkách, ktoré sa nachádzajú v priestoroch supermarketov.

12.07.2013 13:12
Slovenská pošta, Trenčín Foto: ,
Na štátnej pošte možno netradične kúpiť aj zaváracie viečka, a to za výhodnú cenu.
debata (1)

Pobočky Slovenskej pošty predávajú rôzny sortiment, ktorý s poštovými službami nemá nič spoločné, napríklad autolekárničky alebo avivážne prostriedky. Teraz k tomu pribudli zaváracie viečka na malé aj veľké poháre, typu Twist-off aj Omnia, uzatváracie hlavy, kliešte na vyťahovanie zaváracích pohárov aj na otváranie viečok. To všetko sme včera našli aj v ponuke poštovej pobočky v trenčianskom Kauflande. Taký istý sortiment ponúka, samozrejme, aj samotný supermarket. Zaváracie viečka sú však lacnejšie na pošte.

Spoločnosť Kaufland sa vyhla priamej odpovedi na otázku, či považuje takýto predaj za konkurenciu. „O predaji doplnkového tovaru na pobočkách pôšt v Kauflande sme v rokovaní so Slovenskou poštou. Rokovania zatiaľ nechceme verejne komentovať, o výsledku však budeme určite informovať,“ povedal Martin Gärtner, hovorca Kauflandu.

Slovenská pošta potvrdila, že v júli zaradila do ponuky na vybraných poštách nový sezónny tovar so zaváracími doplnkami. „Ide o tovar bežnej dennej potreby, pričom predpokladáme adekvátny záujem našich zákazníkov, nakoľko ho ponúkame za výhodné trhové ceny,“ vraví Stanislava Pondelová, hovorkyňa Slovenskej pošty.

Napriek tomu, že zaváracie viečka sú tu lacnejšie, ľudia sa o ne netrhali. Nikto totiž nepočítal s tým, že si môže takýto tovar kúpiť na pošte a žiadny pútač ho na to neupozorňuje. „Takýto predaj na poštu nepatrí, to patrí do domácich potrieb. Ak by som to potreboval a natrafil by som na to na pošte, tak by som to kúpil. Ale cielene by som to určite na pošte nehľadal, na to sú iné predajne,“ myslí si Milan Macák z Trenčína.

Ďalší obyvateľ Trenčína Jozef Kováčik to najskôr považoval za vtip, zdalo sa mu veľmi čudné, že takéto veci predávajú na pošte. Aj Anna Gáťová nad tým len krútila hlavou. „Niečo také by mi vôbec neprišlo na rozum. Ale nedávno som videla, že v drogérii predávali marhule, takže človek sa už nemôže čudovať ničomu. Ale to už úplne stráca etiku, je to galimatiáš, nepáči sa mi to,“ dodala Anna Gáťová.

Podľa Stanislavy Pondelovej Slovenská pošta zaradila tento tovar do svojej ponuky preto, aby sa priblížila zákazníkom na vidieku, kde sortiment nemá až takú priamu konkurenciu a zákazník si ho môže kúpiť na pošte v aktuálnej letnej sezóne. Zavárací sortiment bude pošta ponúkať len tri mesiace, koncom septembra ho z ponuky vyradí.

Marta Černá, predsedníčka Fóra spotrebiteľov, je presvedčená, že pošta si chce takýmto spôsobom zlepšiť ekonomické výsledky. „Topiaci sa chytá aj slamky. Pretože pošte stále klesajú príjmy z jej vlastnej činnosti, tak skúša takéto aktivity. Sľubuje si od toho, že na poštu začne chodiť viac ľudí a dosiahne vyššie zisky. Ale podľa mňa je to smiešne,“ povedala Černá.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba