V žltých vlakoch bude menej miest na sedenie

Súkromný prepravca RegioJet, ktorý má pod palcom osobnú vlakovú dopravu z Bratislavy na južné Slovensko, nasadí onedlho na trať jednotky s menšou kapacitou.

21.09.2013 14:41
RegioJet, vlak, železnice Foto: ,
Ilustračné foto
debata (19)

Jednotky s väčším počtom miest na sedenie a státie, ktoré medzi hlavným mestom a Komárnom premávajú teraz, budú zrejme používané len v rannej a popoludňajšej špičke. "Potrebujeme viac kapacity v špičkách, preto sme obstarali desiatu jednotku typu Desiro. Celkovú kapacitu však navýšime a hlavne ju lepšie časovo rozložíme v priebehu špičky,“ zdôvodňuje Přemysl Vícha, obchodno-marketingový riaditeľ spoločnosti. Doteraz používal RegioJet deväť jednotiek typu Talent.

Na sedenie je v celej jednotke k dispozícii 16 miest 1. triedy, 112 pevných a 29 sklopných sedadiel 2. triedy. Na státie je tu 150 miest. Jednotky Desiro budú mať približne o 15 percent menej miest. Zmluva so štátom, ktorú RegioJet podpísal s vtedajším ministrom dopravy Jánom Figeľom (KDH) v roku 2010, však nedefinuje, aké jednotky a s akou minimálnou kapacitou by na trase do Komárna mali jazdiť. Jediná podmienka, ktorá musí byť splnená, čo sa miest týka, je ponuka aspoň 8 miest na sedenie v prvej vozňovej triede. Tá je v žltých regionálnych vlakoch oddelená od druhej triedy sklenenou priečkou a dverami.

Rezort dopravy pod vedením Jána Počiatka o chystaných zmenách už vie. "Spoločnosť RegioJet vymení 5 kusov vlakov typu Talent a nahradí ich šiestimi konštrukčne novšími, ale menšími vlakmi typu Desiro. Táto zmena bola so zástupcami ministerstva dopravy prerokovaná,“ tvrdí Martin Kóňa, hovorca ministerstva dopravy.

Aj keď je RegioJet súkromný prepravca, štát rovnako ako predtým túto trať dotuje. Za prevádzku vlakov sa platí dotácia 5,70 eura na jeden vlakokilometer. Štátne železnice sa trate vzdali preto, lebo boli na nej stratové. RegioJet takisto priznáva, že ak by zo štátnej kasy neputovali na túto trasu dotácie, neoplatilo by sa im to. Prevádzka na regionálnych tratiach je totiž podľa nich taká drahá, že výška cestovného by potom nebola pre ľudí atraktívna

© Autorské práva vyhradené

19 debata chyba
Viac na túto tému: #Bratislava #železnice #vlaky #RegioJet