„Ani na tejto našej ambícii sa nič nemení,“ informoval rezortný hovorca Martin Kóňa. Z uvedenej sumy by malo ísť 6 mld. eur do konca roka 2015 a zvyšné vyše 2 mld. eur v roku 2016.
Počas funkčného obdobia terajšej vlády by malo byť podľa plánov rezortu dopravy dokončených 140 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest, rozostavaných 310 kilometrov a pripravených na výstavbu ďalších okolo dvesto kilometrov. Zároveň by sa mala začať modernizácia a opravy 1 040 kilometrov ciest I. triedy, pričom ukončených má byť 834 kilometrov. Ministerstvo na čele s Jánom Počiatkom zatiaľ nevie, aký bude podiel financovania týchto investícií zo zdrojov Európskej únie a štátneho rozpočtu.
„Ciele sa nemenia. Podiel financovania nie je v tejto chvíli možné určiť. Záleží na tom, aké projekty budú predložené,“ dodal Kóňa.
Súčasťou investícií v dopravnej infraštruktúre je modernizácia železničných tratí a staníc. Pri súčasnej vláde by sa mala začať modernizácia 77 kilometrov a skončiť modernizácia 79 kilometrov traťových úsekov, vrátane už rozostavaných stavieb.