Transpetrol chce dať za web 47-tisíc eur

Štátny prepravca ropy, spoločnosť Transpetrol, uzavrel zmluvu v sume 46 800 eur na spravovanie webovej stránky. Viacerí oslovení odborníci na tvorbu webových stránok by pritom takéto práce dokázali spraviť oveľa lacnejšie.

13.12.2013 15:06
debata (23)

„Všetky tie úpravy by mohli stáť maximálne desaťtisíc eur a ešte by to bol veľmi dobrý zárobok. Dalo by sa to spraviť ešte zhruba o polovicu až tretinu lacnejšie, ak by boli využité moderné prostriedky tvorby webu,“ myslí si napríklad profesionálny tvorca a správca webov Andrej Borský z Yohaku.sk.

V Transpetrole teraz pôsobia nominanti Smeru a zákazku po elektronickej aukcii získala firma, v ktorej pôsobí príbuzný nominanta Smeru v inom štátnom podniku. Dodávateľom je totiž firma Marketing & Netforce, ktorú vlastnil Andrej Kičura a dodnes pre ňu pracuje. Jeho otec Konštantín Kičura bol počas prvej Ficovej vlády dosadený do dozornej rady Stredoslovenskej energetiky. Teraz šéfuje dozornej rade Zvolenskej teplárne. „Na túto pozíciu nominuje konkrétneho človeka štát zastúpený Fondom národného majetku,“ tvrdí exminister hospodárstva Juraj Miškov.

Denník Pravda chcel poskytnúť možnosť vyjadrenia obidvom dotknutým. Mobil Kičuru staršieho bol v čase prípravy článku vypnutý. Jeho syn prisľúbil, že odpovie na e-mailové otázky. Až do uzávierky tohto vydania však vyjadrenie neposkytol.

Transpetrol tvrdí, že o vzťahoch medzi Kičurovcami nevedel a všetko bolo v súlade s predpismi. „Predchádzajúce vzťahy pána Kičuru k dodávateľskej firme Transpetrol neskúmal a v systéme výberu dodávateľa vzhľadom na jeho kritériá jej to ani neprináležalo skúmať,“ argumentuje firma zaoberajúca sa transportom ropy.

Podobné stanovisko o súlade s predpismi zaujala počas Radičovej vlády aj Slovenská národná galéria, keď sa prevalilo, že do úpravy svojho webu investovala až 25-tisíc eur. Následná ministerská kontrola konštatovala trojnásobné predraženie. Hovorca ministerstva hospodárstva Stanislav Jurikovič zatiaľ nechce predpovedať, či sa podobný scenár zopakuje aj v tomto prípade. „Minister sa týmto prípadom bude zaoberať a všetko si dá dôkladne vysvetliť,“ zdôvodnil hovorca hospodárskeho rezortu.

Na prípad predraženého webu upozornili aktivisti zo združenia Nie ropovodu, ktorí kritizujú aj propagáciu Transpetrolu. „Za minulý rok spoločnosť na svoju propagáciu použila viac ako 300-tisíc eur. Sú naozaj efektívne vynaložené prostriedky, ak ide o monopolnú firmu?“ pýtal sa šéf združenia Miroslav Dragun. Denník Pravda chcel získať stanovisko Transpetrolu k týmto informáciám, firma prisľúbila že ich poskytne neskôr.

© Autorské práva vyhradené

23 debata chyba
Viac na túto tému: #internet #Transpetrol