Transpetrol chce dať za web 47-tisíc eur

Štátny prepravca ropy, spoločnosť Transpetrol, uzavrel zmluvu v sume 46 800 eur na spravovanie webovej stránky. Viacerí oslovení odborníci na tvorbu webových stránok by pritom takéto práce dokázali spraviť oveľa lacnejšie.

„Všetky tie úpravy by mohli stáť maximálne desaťtisíc eur a ešte by to bol veľmi dobrý zárobok. Dalo by sa to spraviť ešte zhruba o polovicu až tretinu lacnejšie, ak by boli využité moderné prostriedky tvorby webu,“ myslí si napríklad profesionálny tvorca a správca webov Andrej Borský z Yohaku.sk.

V Transpetrole teraz pôsobia nominanti Smeru a zákazku po elektronickej aukcii získala firma, v ktorej pôsobí príbuzný nominanta Smeru v inom štátnom podniku. Dodávateľom je totiž firma Marketing & Netforce, ktorú vlastnil Andrej Kičura a dodnes pre ňu pracuje. Jeho otec Konštantín Kičura bol počas prvej Ficovej vlády dosadený do dozornej rady Stredoslovenskej energetiky. Teraz šéfuje dozornej rade Zvolenskej teplárne. „Na túto pozíciu nominuje konkrétneho človeka štát zastúpený Fondom národného majetku,“ tvrdí exminister hospodárstva Juraj Miškov.

Denník Pravda chcel poskytnúť možnosť vyjadrenia obidvom dotknutým. Mobil Kičuru staršieho bol v čase prípravy článku vypnutý. Jeho syn prisľúbil, že odpovie na e-mailové otázky. Až do uzávierky tohto vydania však vyjadrenie neposkytol.

Transpetrol tvrdí, že o vzťahoch medzi Kičurovcami nevedel a všetko bolo v súlade s predpismi. „Predchádzajúce vzťahy pána Kičuru k dodávateľskej firme Transpetrol neskúmal a v systéme výberu dodávateľa vzhľadom na jeho kritériá jej to ani neprináležalo skúmať,“ argumentuje firma zaoberajúca sa transportom ropy.

Podobné stanovisko o súlade s predpismi zaujala počas Radičovej vlády aj Slovenská národná galéria, keď sa prevalilo, že do úpravy svojho webu investovala až 25-tisíc eur. Následná ministerská kontrola konštatovala trojnásobné predraženie. Hovorca ministerstva hospodárstva Stanislav Jurikovič zatiaľ nechce predpovedať, či sa podobný scenár zopakuje aj v tomto prípade. „Minister sa týmto prípadom bude zaoberať a všetko si dá dôkladne vysvetliť,“ zdôvodnil hovorca hospodárskeho rezortu.

Na prípad predraženého webu upozornili aktivisti zo združenia Nie ropovodu, ktorí kritizujú aj propagáciu Transpetrolu. „Za minulý rok spoločnosť na svoju propagáciu použila viac ako 300-tisíc eur. Sú naozaj efektívne vynaložené prostriedky, ak ide o monopolnú firmu?“ pýtal sa šéf združenia Miroslav Dragun. Denník Pravda chcel získať stanovisko Transpetrolu k týmto informáciám, firma prisľúbila že ich poskytne neskôr.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

Súvisiace články:

Evanjelická DIAKONIA ECAV na Slovensku

Evanjelická DIAKONIA ECAV na Slovensku

30.03.2017 22:55

Evanjelická diakonia sa v rámci svojej činnosti a pôsobnosti zaoberá sociálno-diakonickou prácou, ktorú poskytuje pre rôzne sociálne skupiny.

Bašár Asad

Pre Trumpovu administratívu nie je prioritou Asadov odchod

30.03.2017 22:55

Spojené štáty už nebudú v rámci snáh o urovnanie konfliktu v Sýrii prioritne trvať na odchode sýrskeho prezidenta Bašára Asada.

Južná Kórea, Pak Kun-hje

Južná Kórea vydala zatykač na zosadenú prezidentku

30.03.2017 21:37

Juhokórejský súd vydal zatykač na zosadenú prezidentku Pak Kun-hje, ktorá čelí obvineniam z úplatkárstva, zneužitia právomocí a vyzradenia štátneho tajomstva.

dolára, peniaze, bankovky

CBO: Verejný dlh USA vzrastie za 30 rokov na dvojnásobok

30.03.2017 20:50

Americký verejný dlh vzrastie pri platnosti súčasných zákonov o daniach a výdavkoch po 30 rokoch na 150 percent ročného výkonu ekonomiky.