Domáce letiská chcú linky s Nemeckom a Čínou

Letiská v Bratislave a Košiciach chcú tento rok rozšíriť počet destinácií, do ktorých sa pravidelne lieta.

04.02.2014 12:16
debata (2)

Letecky by sa však mohla prepojiť aj Bratislava s Popradom. Letisko pod Tatrami totiž prešlo rekonštrukciou a len minulý týždeň sprevádzkovalo novú halu. Okrem pravidelného spojenia hlavného mesta s Popradom sa uvažuje o spojení s čínskym mestom Tianjin a košické letisko by zase chcelo linku do nemeckých miest Kolín či Mníchov. Letové poriadky však budú jasné až koncom marca.

Ambíciu pravidelne rozlietať letisko však majú predovšetkým v Poprade. "Máme záujem o Bratislavu, Varšavu, pobaltské štáty, konkrétne Rigu a Vilnius, o Kodaň, Oslo, Štokholm, Helsinki a Moskvu,“ konkretizovala Ivana Herkeľová, výkonná riaditeľka Letiska Poprad – Tatry. Letisku pravidelné spojenia s okolitými štátmi chýbajú, čiastočne vypĺňa dieru charterová linka do poľského Gdanska. Štát si veľa sľubuje od novej haly. "Verím, že nový terminál prispeje k výraznému zlepšeniu dopravy. Päťdesiat rokov stará hala napriek modernizácii už nevyhovovala dnešným štandardom, a to nielen kvantitatívne, ale ani kvalitatívne,“ povedal František Palko, štátny tajomník rezortu dopravy.

Letisku v Košiciach sa vlani podarilo zabezpečiť spojenie s Bratislavou prostredníctvom Českých aerolínií, keď po piatich rokoch prestal na tejto linke lietať domáci Danube Wings. Mimoriadne sa však začalo dariť spojeniu Košice – Londýn Luton, ktorý prevádzkuje Wizz Air a od júna sa do Londýna bude lietať každý deň. "V roku 2013 prešlo bránami letiska 237¤165 cestujúcich, čo predstavuje nárast o jedno percento. Najväčšou mierou sa na tomto raste podieľal segment pravidelnej prepravy, v ktorom sa počet prepravených cestujúcich medziročne zvýšil o 1¤030 cestujúcich. Najviac k tomu prispelo úspešné zavedenie priameho leteckého spojenia do Londýna, ktoré doplnilo ponuku pravidelných liniek do stredoeurópskych metropol Bratislavy, Prahy a Viedne,“ vraví Tomáš Jančuš, člen predstavenstva Letiska Košice.

Podľa Jančuša sa v priebehu uplynulého roka diskutovalo s predstaviteľmi až 26 leteckých prepravcov. "Prioritou číslo jeden pre rok 2014 je otvorenie priameho leteckého spojenia s Nemeckom,“ potvrdil Jančuš. Do úvahy by mohlo prísť spojenie s Kolínom, Mníchovom, Stuttgartom, ale aj Parížom či Milánom.

Priame lety medzi Bratislavou a Čínou by takisto mohli byť realitou tento rok. Slovensko-ázijská obchodná komora totiž dostala ponuku od čínskej strany na založenie leteckej spoločnosti. Prvý let na linke Bratislava – Tianjin by sa mala uskutočniť v máji alebo júni tohto roka. Letecké spojenie by malo fungovať dva- až trikrát do týždňa a využívať by ho mali predovšetkým turisti či podnikatelia. Bratislavské letisko zatiaľ zmeny v letovom poriadku komentovať nechcelo. "Presný rozpis letného letového poriadku bude k dispozícii koncom marca,“ odôvodnila Veronika Ševčíková, hovorkyňa bratislavského letiska.

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #letisko #aerolinky