Šéf Volkswagenu vyzval svojich manažérov, aby šetrili

Šéf nemeckej automobilky Volkswagen Martin Winterkorn vyzval popredných manažérov skupiny, aby zachovali tlak na nízke náklady. Varoval pred ďalším rokom ťažkej situácie na trhu. Winterkorn to uviedol v liste, ktorý zverejnil nemecký magazín Automobilwoche.

10.02.2014 08:22
debata (1)

„Musíme odstrániť zbytočný balast, to znamená štandardizovať postupy a štruktúry a udržať ich vo všetkých našich továrňach po svete čo najštíhlejšie,“ uviedol Winterkorn. Volkswagen čakajú výdavky na rozširovanie vysoko adaptabilnej výrobnej platformy a na vývoj úspornejších motorov. Bude musieť zápasiť aj s cenovými zľavami u predajcov a silným kurzom eura.

„Volkswagen musí pod tlakom silnejúcej konkurencie preniesť do všetkých oblastí skupiny nekompromisnú precíznosť a oddanosť veci, ktorú preukazuje u svojich automobilov,“ uviedol šéf koncernu, ktorý má výrobný závod aj na Slovensku. „Musíme vo výrobe bojovať o každú minútu, musíme ďalej znižovať náklady,“ dodal.

Volkswagen vlani predstihol v predaji amerického rivala General Motors a stal sa druhým najväčším predajcom automobilov na svete za japonským konkurentom Toyota Motor. Skupina zvýšila predaj o päť percent na 9,73 milióna vozidiel, čo bolo o približne 15 000 viac, než predala spoločnosť General Motors. Predaj Toyoty stúpol o dve percentá na 9,98 milióna vozidiel. Volkswagen sa do roku 2018 chce stať najväčším výrobcom automobilov na svete.

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Volkswagen #automobilky #General Motors