Kampaň viazne, národnej bločkovej lotérii to uškodilo

Spustenie bločkovej lotérie vlani v septembri sprevádzala jednak reklamná kampaň v médiách, ale aj vystúpenia politikov, ktorí v Európe ojedinelému projektu robili mediálnu podporu.

28.07.2014 06:50
debata (10)
zväčšiť
bločková lotéria

Minister financií Peter Kažimír si za projekt vyslúžil chválu v zahraničí. O bločkovú lotériu sa zaujímali politici v Bruseli, dokonca o nej napísali v americkom The New York Times. S pribúdajúcimi mesiacmi však lotéria prestávala byť akosi témou.

„Podobný produkt je snom každého marketéra a v takýchto prípadoch sa musíte veľmi snažiť, aby ste niečo pokazili. Lotéria totiž okrem nádeje na výhru, poskytuje aj možnosť kontrolovať podnikateľov, čo na Slovensku funguje možno lepšie, ako kontrola volených zástupcov v štátnom aparáte,“ povedal Ron Kubik, konateľ reklamnej agentúry Citadela.

Kampaň bločkovej lotérie pritom vyhrala za minulý rok v rámci oceňovania komunikačných kampaní s názvom Prokop najväčší počet kategórií v histórii oceňovania a zlomila tak všetky rekordy. Aj najlepšia kampaň však môže zlyhať, ak sa v nej nepokračuje.

„Zíde z očí, v tomto prípade aj z uší, zíde z mysle. Žiaľ, bločkovej lotérii chýba to, čo sa označuje ako aktualizačný moment. Jej princíp je veľmi atraktívny, nulový vklad, ale stále možnosť výhry, ale chce to pravidelne dopĺňať ceny, prinášať novinky, aby hráči s lotériou žili. A v tejto oblasti sú značné rezervy,“ hovorí PR odborník Filip Švaňa.

Mesačne vyhráva v lotérii 28 ľudí. Každý druhý týždeň Tipos žrebuje desiatich výhercov, ktorí si rozdelia výhry od 100 eur až do 10–tisíc eur. V druhej šanci raz za 28 dní vyhrávajú ôsmi Slováci osobný automobil. Tento automobil môže raz za mesiac vyhrať v Tretej šanci jeden súťažiaci aj v rámci televíznej šou. Tá má v lete prestávku. Do televízneho štúdia inak Tipos posiela 150 hráčov mesačne. Každý z nich dostáva automaticky nákupnú poukážku v hodnote 20 eur a v rámci šou môžu v jednej časti relácie vyhrať od 10 do 15–tisíc eur.

Napríklad v Portugalsku funguje lotéria od apríla tohto roka. Lotéria žne v krajine od začiatku veľký úspech. Portugalci totiž patria medzi najaktívnejších hráčov v rôznych lotériách. Výhrami chce vláda motivovať občanov, aby si najmä od menších podnikateľov nechali za zaplatený tovar alebo službu vystaviť účtenku. Jej nahlásením majú ľudia tiež možnosť strhnúť si z dane z príjmu 15–percentnú DPH za zaplatené služby v kaderníctve či autoservisoch, ale aj za stravovanie v reštauráciách.

© Autorské práva vyhradené

10 debata chyba
Viac na túto tému: #bločková lotéria