Výbory nemeckej Spolkovej rady majú výhrady voči mýtu

Finančné a dopravné výbory nemeckej Spolkovej rady, teda hornej parlamentnej komory zastupujúcej jednotlivé spolkové krajiny, vyslovili pochybnosti, či je podoba vládneho návrhu spoplatnenia diaľnic pre osobné automobily v súlade s právom únie.

24.01.2015 17:49
debata

Informovala o tom agentúra DPA s tým, že proti spornému mýtu sa tak ozýva nová kritika na úrovni spolkových krajín. Spolková rada však nemôže plány na zavedenie mýta zastaviť.

Vodiči budú musieť platiť za využívanie nemeckej diaľničnej siete od roku 2016 a ročný poplatok sa bude líšiť v závislosti od objemu motora vozidla a od ekologickej náročnosti jeho prevádzky. Zavedenie mýta ale bude mať dopad na zahraničných vodičov, Nemcom sa o diaľničný poplatok zníži daň z vlastníctva motorového vozidla. Proti tomuto spôsobu spoplatnenia diaľnic má výhrady napríklad Európska komisia.

Podľa spomínaných výborov Spolkovej rady existuje riziko, že Brusel bude postihovať Nemecko kvôli kompenzáciám pre nemeckých vodičov, prípadne Súdny dvor Európskej únie označí túto úľavu za nelegálnu. V takom prípade by potom mýto aj napriek vládnym sľubom zaťažilo aj nemeckých vodičov.

Spolková rada síce nebude o zákonoch na zavedenie mýta a o kompenzácii nemeckých vodičov rozhodovať, 6. februára sa ale chystá hlasovať o odporúčaniach, ktoré vzniesli jej výbory. Podľa informácií magazínu Der Spiegel hovoril dopravný výbor napríklad o ďalších opatreniach, ktoré by zabránili znevýhodnenie pohraničných oblastí. Z mýtnej povinnosti by tak mali byť vyňaté určité diaľničné úseky v dĺžke až 30 kilometrov od hraníc do vnútrozemia.

Minister dopravy Alexander Dobrindt očakáva, že mýto prinesie nemeckému štátu ročne zhruba 500 miliónov eur. Mýto bude evidované výhradne elektronicky, vodiči si tak nebudú lepiť na čelné sklá diaľničné známky. Poplatok bude možné uhradiť cez internet alebo na čerpacích staniciach.

debata chyba
Viac na túto tému: #Nemecko #Mýto