Sociálna poisťovňa zriadila dve infolinky k II. pilieru

Sociálna poisťovňa (SP) zriadila dve špeciálne telefónne linky určené pre druhý dôchodkový pilier.

27.03.2015 17:16
debata

Ako uviedol hovorca Sociálnej poisťovne Peter Višváder, poisťovňa tak reaguje na otvorenie druhého piliera a na zvýšený záujem verejnosti o konkrétne informácie a poradenskú činnosť.

"Odborníci Sociálnej poisťovne odpovedia na otázky, ktoré súvisia s rozhodovaním sa o tom, či vystúpiť z druhého piliera alebo zostať v ňom, s ohľadom na konkrétnu situáciu jednotlivca – vek, dĺžku sporenia a vymeriavací základ, z ktorého si odvádza,“ tvrdí Višváder. Od pondelka 30. marca 2015 od 10:00 môžu záujemcovia využiť pre poradenstvo telefónne čísla 0906 171 050 a 0906 171 040.

Druhý dôchodkový pilier sa od 15. marca do 15. júna tohto roka otvoril. V tomto období sa môžu súčasní sporitelia v druhom pilieri vrátiť späť do výlučne prvého, štátneho priebežného piliera a do druhého piliera môžu vstúpiť osoby, ktoré v sporivom pilieri nie sú. Možnosť opustiť systém starobného dôchodkového sporenia dostávajú všetci sporitelia okrem tých, ktorí si dohodli vyplácanie starobného dôchodku alebo predčasného starobného dôchodku s poisťovňou alebo s dôchodkovou správcovskou spoločnosťou (DSS), alebo si dohodli so svojou DSS vyplácanie výnosu z investovania.

debata chyba
Viac na túto tému: #dôchodok #II. pilier