Opatrenie by sa malo dotknúť asi 180¤000 kusov doteraz nepredaných modelov značiek Škoda, Volkswagen, Audi a Seat rokov výroby 2009 až 2014, vybavených naftovými motormi 1,2TDI, 1,6TDI a 2.0TDI s emisnou normou Euro 5. Nariadenie sa nijako netýka už predaných vozidiel, vodiči ich môžu naďalej využívať bez obmedzenia.
Hovorca mladoboleslavskej automobilky Škoda Auto Jozef Baláž oznámil, že všetky aktuálne vyrábané vozidlá škoda, ponúkané v Európskej únii a tiež vo Švajčiarsku, sú vybavené motormi, ktoré zodpovedajú požiadavkám normy Euro 6. „Spĺňajú všetky zákonné požiadavky a predpisy v oblasti životného prostredia,“ dodal.
Švajčiari podnikli popri USA zatiaľ najradikálnejšie riešenie. V USA sa prevalil škandál, podľa ktorého až 11 miliónov áut značiek VW, Seat, Audi a Škoda podvádzalo pri emisiách. Rozdiel medzi nameranými a deklarovanými hodnotami bol až 40-násobný. Podvod sa má týkať až 32 modelov áut značiek VW, Seat, Audi a Škoda. Je možné, že problém s vysokými emisiami sa týka aj tisícov vozidiel predaných na Slovensku. Pre škandál hrozí VW len v USA pokuta 18 miliárd dolárov. Šéf VW už odstúpil a za šéfa koncernu bol zvolený Matthias Müller, ktorý doteraz pôsobil na čele značky Porsche.
Slovenská vláda chce počkať na výsledky kontrol v Nemecku. Viaceré krajiny sa k škandálu stavajú prísnejšie. Španielska vláda bude od automobilky Seat požadovať vrátenie časti dotácií, ktoré firma patriaca do koncernu Volkswagen dostala v rámci programu na podporu predaja nových vozidiel šetrnejších k životnému prostrediu. Uviedol to španielsky minister priemyslu, energetiky a cestovného ruchu José Manuel Soria. Odškodnenie žiadajú aj viacerí zákazníci v USA, ale aj v Nemecku.
Európska únia by mohla v reakcii na škandál automobilky Volkswagen zaviesť prísnejšie testovanie automobilových emisií. Uviedli to vysokí predstavitelia EÚ. Možné legislatívne zmeny vedúce k sprísneniu testov signalizoval v rozhovore s denníkom Süddeutsche Zeitunng napríklad podpredseda Európskej komisie Frans Timmermans. „Musíme zastaviť podvody,“ vyhlásil. Aj nemecká ministerka životného prostredia Barbara Hendricksová uviedla, že členské krajiny EÚ i Európska komisia zvažujú sprísnenie pravidiel na testovanie vozidiel. „V súčasnosti v Bruseli pracujeme na nových, poctivých metódach merania,“ povedala Hendricksová denníku Handelsblatt. „Nemôžeme sa spoliehať iba na laboratórne testy,“ dodala. Budúce testy by sa podľa nej mali viac zamerať na bežné cestné podmienky.