VW nie je jediný. Aj dízle iných značiek zamorujú ovzdušie

Autá s naftovými motormi značiek Renault, Hyundai, Citroen, Fiat, Volvo a ďalších vypúšťajú v prísnejších testoch podstatne viac emisií. Ukazujú to údaje najväčšieho európskeho autoklubu ADAC.

02.10.2015 18:35
debata (16)

Podľa jeho výskumu vypúšťali niektoré testované nové vozidlá s naftovými motormi od týchto výrobcov aj desaťkrát viac oxidov dusíka, než koľko ukazovali testy Európskej únie.

ADAC podrobil vybrané vozidlá existujúcemu európskemu testu NEDC, ktorý vychádza z laboratórnych meraní. Výsledky potom porovnal s druhým testom WLTC, vyvinutým pod vedením OSN. Aj pri tomto teste je základom laboratórne meranie. Celý cyklus je však dlhší a podľa pozorovateľov lepšie odráža podmienky reálnej prevádzky. Súčasné plány počítajú s tým, že Európska únia by tento test mala zaviesť v roku 2017, podotkol britský denník The Guardian.

Medzi vozidlami s najhoršími emisnými výsledky v teste WLTC boli podľa údajov ADAC vozidlá Renault Espace ENERGY dCi 160 či Jeep Renegade 2.0. Napríklad Renault Espace ENERGY dCi 160 v teste WLTC produkoval jedenásťkrát viac oxidov dusíka, než koľko ukazovali európske testy, vyplýva podľa denníka The Guardian z výsledkov. Hovorca skupiny Renault uviedol, že skupina dodržiava všetky pravidlá a zákony na trhoch, kde pôsobí, a jej vozidlá nie sú vybavené zariadením umožňujúcim falšovať údaje o emisiách. Automobilka Jeep na žiadosť o komentár podľa britského denníka nereagovala.

Viac ako štrnásťnásobné emisie oxidov dusíka oproti oficiálnemu testu nameral ADAC pri aute Volvo S60 D4. Hovorca automobilky ale uviedol, že v tomto prípade bolo auto pokazené a podnik záležitosť vyšetruje.

Denník Guardian upozornil, že ADAC vykonal merania takisto v porovnaní so skorším európskym emisným štandardom EURO-5, ktorý predchádzal emisnej norme EURO-6 používanej v súčasnosti a ktorý umožňoval vyššiu úroveň emisií oxidov dusíka.

Výsledky ukázali, že Nissan X-Trail 1.6cDi vypúšťal v teste WLTC viac ako šesťkrát viac oxidov dusíka, než aká bola úroveň podľa staršej normy EURO-5. ADAC testované auto označil za skúšobné vozidlo s akreditáciou pre emisný štandard EURO-5. Podľa britského denníka bol tento automobil navrhnutý tak, aby spĺňal starší emisný limit, a nie súčasný štandard. Automobilka Nissan uviedla, že testovaný X-Trail bol predprodukčný exemplár a nebol určený na predaj.

Predseda nemeckého ekologického združenia Deutsche Umwelthilfe (DUH) Jürgen Resch v rozhovore s ČTK v stredu uviedol, že škandál okolo falšovania údajov o meraní emisií bude oveľa širší a neobmedzí sa iba na Volkswagen.

16 debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #ADAC #emisie