„Domnievam sa, že povesťou nemeckej ekonomiky a dôverou v nemeckú ekonomiku to neotriaslo do takej miery, že by sme už neboli považovaní za dobré podnikateľské miesto,“ oznámila kancelárka. Automobilka by podľa nej mala rýchlo zaistiť potrebnú transparentnosť a dať veci do poriadku.
Volkswagen v septembri pripustil, že do 11 miliónov vozidiel predaných na svetových trhoch umiestnil zariadenie umožňujúce podvádzať pri emisných testoch. Akcie najväčšieho európskeho výrobcu automobilov od vypuknutia škandálu stratili zhruba 40 percent a šéf spoločnosti Martin Winterkorn odstúpil z funkcie.
Nedeľník Bild napísal, že inžinieri Volkswagenu podľa jeho zistení pripustili, že začali inštalovať tento softvér do áut v roku 2008. Naftový motor EA189 podľa nich inak nemal šancu spĺňať zároveň emisné normy aj cieľové náklady.