Tender na dodávku desiatich rýchlovlakov česká vláda vypísala v roku 1995. Víťazné konzorcium vedené ČKD sa ale vzápätí dostalo do problémov, čo vo výsledku dodávku zdraželo a oneskorilo.
O štyri roky neskôr prevzala zákazku firma Fiat Ferroviaria, patriaci medzinárodnému koncernu Alstom. České dráhy kúpili od Alstomu nakoniec sedem súprav zhruba za 4,4 miliardy českých korún, poslednú splátku poslali vlani v novembri.
Vlaky SC Pendolino jazdia niekoľkokrát denne po trase Bohumín – Praha a späť, dvakrát denne je možné z Bohumína cestovať bez prestupu v Prahe do Plzne, Mariánskych Lázní, Chebu alebo Františkových Lázní a späť. Raz denne jazdia vlaky cez Český Těšín, Žilinu až do Košíc a späť.
Oficiálne je stroj schopný vyvinú rýchlosť až 230 kilometrov za hodinu, to si ale v českých podmienkach vyskúšať nemôže. Aj tá najlepšia trať v okolí Pardubíc umožňuje totiž jazdu rýchlosťou „len“ do 160 kilometrov za hodinu. Napriek tomu jednotke Pendolino patrí český železničný rýchlostný rekord 237 kilometrov za hodinu, ktorý dosiahla pri skúšobnej jazde v novembri 2004.
Tento rok 22. júla narazilo Pendolino na priecestí v Studénke do kamióna, ktorý vošiel na koľaje v okamihu, keď už svietili červené svetla: dvaja ľudia zomreli na mieste, jeden človek v nemocnici.
Prvá jednotka Pendolino bola v Taliansku vyrobená v roku 1975 a do prevádzky bola nasadená v rokoch 1976–1979 na trase Rím – Ancona.