Trnavský PSA: Jaguar pri Nitre nám prospeje

Trnavský závod PSA Peugeot Citroën sa pripravuje na výrobu nového modelu auta Citroën. Vedenie aj preto uvažuje nad zavedením štvrtej pracovnej zmeny, čo by znamenalo zmenu doterajšieho systému.

04.12.2015 12:00
PSA, Peugeot, Citroen Foto: ,
Trnavský závod PSA Peugeot Citroën sa pripravuje na výrobu nového modelu auta.
debata (3)

Dnes má závod 3 500 zamestnancov vrátane agentúrnych, ktorí postupne prechádzajú ku kmeňovým zamestnancom. Prípadnej konkurencie v podobe automobilky Jaguar Land Rover, ktorá má stáť pri Nitre, sa neobávajú.

V budúcom roku to bude desať rokov, čo v Trnave spustili prevádzku francúzskej automobilky PSA Peugeot Citroën. V nasledujúcich troch rokoch by mohli v Trnave zvýšiť objem výroby na 360-tisíc kusov ročne. Ťahúňom má byť tretí model auta. „V decembri zrejme prekročíme 300-tisícovú hranicu vyrobených vozidiel. V porovnaní s rokom 2014 to znamená nárast o viac ako 18 percent,“ povedal generálny riaditeľ trnavského závodu Rémi Girardon. Rastie podľa neho celý európsky trh s automobilmi.

Zvýšenie predajnosti áut pripisuje vedenie aj restylingu Peugeotu 208, s ktorým začali vo februári tohto roka. Aj napriek ambíciám a rastúcej výrobe počíta trnavská automobilka do budúcnosti skôr s opatrnými scenármi. „Musíme vedieť čeliť najťažšej situácii a zároveň byť stále konkurencieschop­ní,“ dodal šéf trnavského závodu.

Príchodu automobilky Jaguar Land Rover kúsok od Trnavy sa neobávajú. „Je to dobrá vec pre Slovensko, pre prostredie automobilového priemyslu aj pre našu automobilku,“ myslí si Girardon. Priznal, že príchod Jaguaru vytvorí tlak na pracovný trh, keďže ide o dva blízke regióny. Spustenie nového modelu Citroën, ktorý sa bude vyrábať len v Trnave, je naplánované v priebehu budúceho roka. „Denne sa na tom pracuje. V súčasnosti je to v štádiu, ktoré je už dostatočne rozpracované,“ podotkol.

Od nového modelu si v Trnave sľubujú, že bude vyrábaný a predávaný vo veľkých objemoch. „Chceme, aby bol naším najpredávanejším vozidlom,“ netajil sa s plánmi Girardon. Pred spustením novinky investoval podnik do modernizácie technológií, ktoré sa dotkli napríklad zvarovne či lakovne. Z trnavskej pobočky sa má stať špecializovaný závod v segmente B, čiže v segmente malých áut. Ďalšie investície smerovali na zlepšenie logistiky.

Pri závode má vyrásť hustá sieť dodávateľov. „Na to chceme využiť pozemky, ktoré zostali voľné. Je to asi 30 percent plochy. Nedávno sme o tom rokovali so 170 predstaviteľmi našich dodávateľov,“ priblížil riaditeľ. V rámci projektu nového vozidla sem príde v prvom polroku 2016 firma Magna. Zo strednej či z východnej Európy pochádza v súčasnosti menej ako polovica komponentov. Vedenie chce toto číslo zvýšiť na 95 percent.

Trnavský závod má byť lokomotívou medzi fabrikami PSA. Podľa Girardona sa to dá len vďaka zamestnancom a ich spokojnosti. V tomto roku zaviedli pre zamestnancov nový systém benefitov prostredníctvom aplikácie.

„Podstatou tejto novinky je, že zamestnanec si sám vyberá benefity, ktoré mu vyhovujú,“ vysvetlila manažérka pre internú komunikáciu Martina Potkanyová. Štandardný systém funguje podľa nej tak, že zamestnávateľ sa dohodne s odbormi, akým spôsobom sa budú benefity čerpať. „Takýto systém však zo skúsenosti osloví asi 20 percent zamestnancov ročne.“ Sociálny fond môžu zamestnanci využiť okrem služieb v oblasti zdravia, relaxu, športu a kultúry aj na dobitie čipovej karty na mestskú dopravu, na nákup paliva na čerpacích staniciach či na príspevok na stravovanie.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #automobilky #PSA Peugeot Citroën