Supermarket reklamnou akciou sa zameria na klientov, ktorí doma stále majú bývalú nemeckú menu, poznamenal portál fokus.de. Podľa štatistík centrálnej banky vlastnia Nemci marky v hodnote niekoľkých miliárd eur.
Akcia potrvá od 4. do 30. januára. Obchod sa kvôli tomu s výrobcami dohodol na zmene obalov mnohých produktov, ako sú napríklad maslo, mlieko, káva, umývacie prostriedky či „šumáky“. Vzhľad týchto výrobkov sa vráti do 60. rokov.
Bundesbanka, ktorá plní úlohu nemeckej centrálnej banky, v novembrovom prehľade oznámila, že ľudia stále ešte neodovzdali 168 miliónov bankoviek a 24 miliárd mincí bývalej meny. Marku síce od 1. januára 2002 ako bežné platidlo nahradilo euro, ľudia ale stále môžu bez poplatku starú menu vymeniť za európsku. Výmenný kurz sa nezmenil, za jednu marku dostanú 51 eurocentov.