Automobilky budú musieť radikálne zmeniť obchodný model

Automobilový priemysel celosvetovo čaká do piatich rokov zmena obchodného modelu. Predpokladajú to štyria z piatich manažérov odvetvia, čo je desaťkrát viac ako vlani.

Hlavným trendom, ktorý bude ovplyvňovať celé odvetvie najmenej najbližších desať rokov, je konektivita a digitalizácia. Vyplýva to zo štúdie KPMG medzi 800 vedúcich pracovníkov automobilového priemyslu v 38 krajinách.

„Zdá sa, že v automobilovom priemysle nezostane kameň na kameni. Do odvetvia vstupuje veľa nových technológií a ruka v ruke s tým tiež mnoho nových hráčov z radov dravých firiem. Ich nástup urýchlilo oslabenie dôvery v tradičné technológie vyvolané kauzou Dieselgate,“ uviedol partner KPMG v ČR Jan Linhart.

Zaužívaný obchodný model zmenia neustále sa meniace služby, pripojené autá a množstvo dát, ktoré dokážu získať o svojom okolí a vodiči. Zákazník bude vyžadovať optimálnu kombináciu komfortu, nákladov a personalizovaných služieb. Vlastníctvo dát a schopnosť ich držiteľa využiť ich k ponuke služieb pre zákazníkov budú preto podľa Linharta rozhodovať o víťazoch a porazených. Dáta generované automobilmi však väčšina firiem ešte len začína využívať.

Vedúcimi značkami na poli inovácií sú podľa prieskumu Toyota a BMW. Popredné miesto si udržali aj v hodnotení pokroku v oblasti elektromobility a autonómnych vozov. Nasledujú Honda, Ford a Tesla.

Viac ako tretina šéfov automobiliek očakáva, že lídrami inovácií v automobilovom priemysle budú tradiční výrobcovia. Na druhom mieste potom šéfovia automobiliek vidia veľké IT spoločnosti, najmä Apple a Google. Iba malý počet respondentov menuje medzi budúcimi významnými inovátormi prevádzkovateľa mobilných platieb a start-upy.

Toyota si podľa 58 percent šéfov automobiliek v nasledujúcich rokoch udrží najväčší trhový podiel. Toyota súčasne zaznamenala najväčší posun v hodnotení, ešte vlani jej respondenti predpovedali deviate miesto na trhu v nasledujúcich piatich rokoch. Na druhé, respektíve tretie miesto potom manažéri radia BMW (57 percent) a Volkswagen (56 percent). Na štvrté miesto sa z vlaňajšieho prvého prepadla automobilka Hyundai.

Ako najviac perspektívne trh, ktoré v predajoch automobilov budú vykazovať silný rast, hodnotí manažéri automobiliek na prvom mieste Thajsko. Juhoafrickú republiku zaraďujú na druhé a Indonéziu na tretie miesto.

Súvisiace články:

Peter Pellegrini

Pellegrini chce podporiť tretí sektor sumou 250 tisíc eur

22.02.2017 11:29

Úrad podpredsedu vlády pre investície a informatizáciu vypísal špeciálnu výzvu pre tretí sektor. Na podporu neziskových organizácií by tak malo ísť 250 tisíc eur.

umývanie, dres, kuchyňa, mrkva, kohútik

Každý investor dobrý? Štát si už môže vyberať

22.02.2017 11:11

O podporu na tvorbu pracovných miest žiada v časoch klesajúcej nezamestnanosti čoraz viac firiem.

Ekonomika, peniaze, graf

Harmonizovaná inflácia zrýchlila tempo na 0,9 %

22.02.2017 10:23

Rast spotrebiteľských cien sa zrýchľuje. V januári medziročná harmonizovaná inflácia zvýšila dynamiku o 0,7 percentuálneho bodu na 0,9 %.

ukrajina, protest, kyjev,

Ruský najvyšší súd pustil aktivistu Dadina na slobodu

22.02.2017 11:46

Ruský najvyšší súd v stredu zrušil rozsudok, ktorým nižšie súdy poslali opozičného aktivistu Ildar Dadina do väzenia.

Peter Pellegrini

Pellegrini chce podporiť tretí sektor sumou 250 tisíc eur

22.02.2017 11:29

Úrad podpredsedu vlády pre investície a informatizáciu vypísal špeciálnu výzvu pre tretí sektor. Na podporu neziskových organizácií by tak malo ísť 250 tisíc eur.

vojak, vojna, dobrovoľná vojenčina,

Vláda zatraktívni dobrovoľnú vojenskú prípravu

22.02.2017 11:25

Projekt dobrovoľnej vojenskej prípravy je určený pre ľudí, ktorí chcú absolvovať vojenský výcvik a získať základné zručnosti nevyhnutné pre plnenie úloh ozbrojených síl.

trump

Trump klamal v prezidentskom úrade každý deň, zaznamenáva projekt

22.02.2017 11:24

Donald Trump je americkým prezidentom 33 dní. Počas tohto obdobia povedal denne priemerne štyri nepravdy. Informuje o tom The Washington Post.