Automobilky budú musieť radikálne zmeniť obchodný model

Automobilový priemysel celosvetovo čaká do piatich rokov zmena obchodného modelu. Predpokladajú to štyria z piatich manažérov odvetvia, čo je desaťkrát viac ako vlani.

Hlavným trendom, ktorý bude ovplyvňovať celé odvetvie najmenej najbližších desať rokov, je konektivita a digitalizácia. Vyplýva to zo štúdie KPMG medzi 800 vedúcich pracovníkov automobilového priemyslu v 38 krajinách.

„Zdá sa, že v automobilovom priemysle nezostane kameň na kameni. Do odvetvia vstupuje veľa nových technológií a ruka v ruke s tým tiež mnoho nových hráčov z radov dravých firiem. Ich nástup urýchlilo oslabenie dôvery v tradičné technológie vyvolané kauzou Dieselgate,“ uviedol partner KPMG v ČR Jan Linhart.

Zaužívaný obchodný model zmenia neustále sa meniace služby, pripojené autá a množstvo dát, ktoré dokážu získať o svojom okolí a vodiči. Zákazník bude vyžadovať optimálnu kombináciu komfortu, nákladov a personalizovaných služieb. Vlastníctvo dát a schopnosť ich držiteľa využiť ich k ponuke služieb pre zákazníkov budú preto podľa Linharta rozhodovať o víťazoch a porazených. Dáta generované automobilmi však väčšina firiem ešte len začína využívať.

Vedúcimi značkami na poli inovácií sú podľa prieskumu Toyota a BMW. Popredné miesto si udržali aj v hodnotení pokroku v oblasti elektromobility a autonómnych vozov. Nasledujú Honda, Ford a Tesla.

Viac ako tretina šéfov automobiliek očakáva, že lídrami inovácií v automobilovom priemysle budú tradiční výrobcovia. Na druhom mieste potom šéfovia automobiliek vidia veľké IT spoločnosti, najmä Apple a Google. Iba malý počet respondentov menuje medzi budúcimi významnými inovátormi prevádzkovateľa mobilných platieb a start-upy.

Toyota si podľa 58 percent šéfov automobiliek v nasledujúcich rokoch udrží najväčší trhový podiel. Toyota súčasne zaznamenala najväčší posun v hodnotení, ešte vlani jej respondenti predpovedali deviate miesto na trhu v nasledujúcich piatich rokoch. Na druhé, respektíve tretie miesto potom manažéri radia BMW (57 percent) a Volkswagen (56 percent). Na štvrté miesto sa z vlaňajšieho prvého prepadla automobilka Hyundai.

Ako najviac perspektívne trh, ktoré v predajoch automobilov budú vykazovať silný rast, hodnotí manažéri automobiliek na prvom mieste Thajsko. Juhoafrickú republiku zaraďujú na druhé a Indonéziu na tretie miesto.

Súvisiace články:

R1, diaľnica

Jazda po nemeckej diaľnici už nebude zadarmo

26.03.2017 20:00

Nemecko ako posledná veľká krajina v Európe spoplatní používanie svojich diaľnic.

žena, alkohol, drink, víno, červené, party, oslava, prípitok

Boháči začali investovať do vína

26.03.2017 17:00

Čoraz viac milionárov hľadá alternatívne investičné príležitosti, do ktorých vložia svoje peniaze. Peniaze vkladajú aj do obrazov či drahých vín.

Peniaze, euro, ekonomika

Schodok rozpočtu Portugalska klesol najnižšie za 40 rokov

26.03.2017 12:18

Portugalský rozpočtový deficit sa v minulom roku znížil na úroveň 2,1 percenta hrubého domáceho produktu (HDP).

Dobrý anjel

DOBRÝ ANJEL - nezisková organizácia

27.03.2017 00:02

Systém, ktorý pravidelnými mesačnými finančnými príspevkami pomáha rodinám s deťmi, kde je niekto chorý na rakovinu, alebo dieťa trpí na inú zákernú diagnózu.

SOLAR Hvezdáreň Senec

SOLAR Hvezdáreň Senec

26.03.2017 23:52

Astronomické združenie SOLAR Hvezdáreň Senec.

Rusko, prehliadka, vrtuľník

Nehodu vojenského vrtuľníka na Ukrajine neprežilo 5 ľudí

26.03.2017 21:42

Životy piatich ľudí si vyžiadala nehoda vrtuľníka ukrajinskej armády, ktorý sa zrútil blízko vojnovej oblasti na východe Ukrajiny.

Bojko Borisov

V odhadoch výsledkov bulharských volieb vedie GERB

26.03.2017 20:18

Najlepší výsledok v predčasných parlamentných voľbách v Bulharsku dosiahla podľa prvých odhadov stredopravicová strana Občania za európsky rozvoj Bulharska.