Automobilky budú musieť radikálne zmeniť obchodný model

Automobilový priemysel celosvetovo čaká do piatich rokov zmena obchodného modelu. Predpokladajú to štyria z piatich manažérov odvetvia, čo je desaťkrát viac ako vlani.

Hlavným trendom, ktorý bude ovplyvňovať celé odvetvie najmenej najbližších desať rokov, je konektivita a digitalizácia. Vyplýva to zo štúdie KPMG medzi 800 vedúcich pracovníkov automobilového priemyslu v 38 krajinách.

„Zdá sa, že v automobilovom priemysle nezostane kameň na kameni. Do odvetvia vstupuje veľa nových technológií a ruka v ruke s tým tiež mnoho nových hráčov z radov dravých firiem. Ich nástup urýchlilo oslabenie dôvery v tradičné technológie vyvolané kauzou Dieselgate,“ uviedol partner KPMG v ČR Jan Linhart.

Zaužívaný obchodný model zmenia neustále sa meniace služby, pripojené autá a množstvo dát, ktoré dokážu získať o svojom okolí a vodiči. Zákazník bude vyžadovať optimálnu kombináciu komfortu, nákladov a personalizovaných služieb. Vlastníctvo dát a schopnosť ich držiteľa využiť ich k ponuke služieb pre zákazníkov budú preto podľa Linharta rozhodovať o víťazoch a porazených. Dáta generované automobilmi však väčšina firiem ešte len začína využívať.

Vedúcimi značkami na poli inovácií sú podľa prieskumu Toyota a BMW. Popredné miesto si udržali aj v hodnotení pokroku v oblasti elektromobility a autonómnych vozov. Nasledujú Honda, Ford a Tesla.

Viac ako tretina šéfov automobiliek očakáva, že lídrami inovácií v automobilovom priemysle budú tradiční výrobcovia. Na druhom mieste potom šéfovia automobiliek vidia veľké IT spoločnosti, najmä Apple a Google. Iba malý počet respondentov menuje medzi budúcimi významnými inovátormi prevádzkovateľa mobilných platieb a start-upy.

Toyota si podľa 58 percent šéfov automobiliek v nasledujúcich rokoch udrží najväčší trhový podiel. Toyota súčasne zaznamenala najväčší posun v hodnotení, ešte vlani jej respondenti predpovedali deviate miesto na trhu v nasledujúcich piatich rokoch. Na druhé, respektíve tretie miesto potom manažéri radia BMW (57 percent) a Volkswagen (56 percent). Na štvrté miesto sa z vlaňajšieho prvého prepadla automobilka Hyundai.

Ako najviac perspektívne trh, ktoré v predajoch automobilov budú vykazovať silný rast, hodnotí manažéri automobiliek na prvom mieste Thajsko. Juhoafrickú republiku zaraďujú na druhé a Indonéziu na tretie miesto.

Súvisiace články:

Koniec diaľnice, diaľnica, značka

Diaľnice sú predražené, tvrdí KDH

08.12.2016 16:46

Výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku podľa KDH v súčasnosti sprevádzajú predražené ceny za práce.

Peniaze, euro, mince

ECB bude pokračovať v nakupovaní dlhopisov

08.12.2016 15:19

ECB rozhodla, že predĺži svoj program nákupov dlhopisov o ďalších deväť mesiacov s cieľom podporiť ekonomiku.

veterná elektráreň, solárne panely

Ceny elektriny odolali solárnej loby

08.12.2016 14:00

Spor medzi výrobcami elektriny a regulačným úradom nevyústi do zdražovania pre spotrebiteľov.

seizmograf, zemetrasenie

Severozápad Kalifornie zasiahlo silné zemetrasenie

08.12.2016 16:51

Severozápadné pobrežie Kalifornie zasiahlo silné zemetrasenie, ktoré malo podľa americkej geologickej služby USGS silu 6,8 stupňa.

Koniec diaľnice, diaľnica, značka

Diaľnice sú predražené, tvrdí KDH

08.12.2016 16:46

Výstavbu diaľnic a rýchlostných ciest na Slovensku podľa KDH v súčasnosti sprevádzajú predražené ceny za práce.

resocializačné stredisko čistý deň, galanta, sexuálne zneužívanie,

V Čistom dni došlo k zneužitiu v štyroch prípadoch, tvrdí Blahová

08.12.2016 16:44

V resocializačnom zariadení Čistý deň v Galante došlo podľa poslankyne Natálie Blahovej k sexuálnemu zneužitiu nielen u maloletej Natálie, ale aj v ďalších prípadoch.

Frank-Walter Steinmeier

Steinmeier: Základy OBSE sa drobia, niektorým štátom to je jedno

08.12.2016 15:46

Princípy OBSE nie sú pevné a niektoré členské štáty sú ľahostajné k ich porušovaniu, vyhlásil nemecký minister zahraničia Frank-Walter Steinmeier.