Automobilky budú musieť radikálne zmeniť obchodný model

Automobilový priemysel celosvetovo čaká do piatich rokov zmena obchodného modelu. Predpokladajú to štyria z piatich manažérov odvetvia, čo je desaťkrát viac ako vlani.

Hlavným trendom, ktorý bude ovplyvňovať celé odvetvie najmenej najbližších desať rokov, je konektivita a digitalizácia. Vyplýva to zo štúdie KPMG medzi 800 vedúcich pracovníkov automobilového priemyslu v 38 krajinách.

„Zdá sa, že v automobilovom priemysle nezostane kameň na kameni. Do odvetvia vstupuje veľa nových technológií a ruka v ruke s tým tiež mnoho nových hráčov z radov dravých firiem. Ich nástup urýchlilo oslabenie dôvery v tradičné technológie vyvolané kauzou Dieselgate,“ uviedol partner KPMG v ČR Jan Linhart.

Zaužívaný obchodný model zmenia neustále sa meniace služby, pripojené autá a množstvo dát, ktoré dokážu získať o svojom okolí a vodiči. Zákazník bude vyžadovať optimálnu kombináciu komfortu, nákladov a personalizovaných služieb. Vlastníctvo dát a schopnosť ich držiteľa využiť ich k ponuke služieb pre zákazníkov budú preto podľa Linharta rozhodovať o víťazoch a porazených. Dáta generované automobilmi však väčšina firiem ešte len začína využívať.

Vedúcimi značkami na poli inovácií sú podľa prieskumu Toyota a BMW. Popredné miesto si udržali aj v hodnotení pokroku v oblasti elektromobility a autonómnych vozov. Nasledujú Honda, Ford a Tesla.

Viac ako tretina šéfov automobiliek očakáva, že lídrami inovácií v automobilovom priemysle budú tradiční výrobcovia. Na druhom mieste potom šéfovia automobiliek vidia veľké IT spoločnosti, najmä Apple a Google. Iba malý počet respondentov menuje medzi budúcimi významnými inovátormi prevádzkovateľa mobilných platieb a start-upy.

Toyota si podľa 58 percent šéfov automobiliek v nasledujúcich rokoch udrží najväčší trhový podiel. Toyota súčasne zaznamenala najväčší posun v hodnotení, ešte vlani jej respondenti predpovedali deviate miesto na trhu v nasledujúcich piatich rokoch. Na druhé, respektíve tretie miesto potom manažéri radia BMW (57 percent) a Volkswagen (56 percent). Na štvrté miesto sa z vlaňajšieho prvého prepadla automobilka Hyundai.

Ako najviac perspektívne trh, ktoré v predajoch automobilov budú vykazovať silný rast, hodnotí manažéri automobiliek na prvom mieste Thajsko. Juhoafrickú republiku zaraďujú na druhé a Indonéziu na tretie miesto.

Súvisiace články:

vizualizácia, Alžbetin most

Z Komárna do Maďarska vybudujú asymetrický most

30.07.2016 20:00

Aktuálny diel Top cestných stavieb je o pripravovanom moste v Komárne cez Dunaj, ktorý spojí slovenské mesto s maďarským Komáromom.

tankovanie, benzín, nafta

Kartel OPEC trhá rekordy v ťažbe ropy

30.07.2016 18:36

Ťažba ropy v rámci OPEC-u v júli pravdepodobne stúpla o 100 000 barelov denne a dostala sa na rekordných 33,41 milióna barelov denne.

(typo - nepouzivat v orise) peniaze, euro, eurá, bankovky, mince, úver, hypotéka, splátka

Testy európskach bánk: Väčšina zvládne aj hlbokú recesiu

30.07.2016 10:30

Väčšina európskych bánk by obstála aj za veľmi hlbokej recesie, niektoré ale aj tak budú musieť posilniť kapitál.

balón, žeriavy

Haváriu teplovzdušného balóna v Texase zrejme neprežilo 16 ľudí

30.07.2016 20:43

Životy pravdepodobne všetkých 16 pasažierov si vyžiadala havária teplovzdušného balóna, ku ktorej došlo pri texaskom meste Lockhart.

vizualizácia, Alžbetin most

Z Komárna do Maďarska vybudujú asymetrický most

30.07.2016 20:00

Aktuálny diel Top cestných stavieb je o pripravovanom moste v Komárne cez Dunaj, ktorý spojí slovenské mesto s maďarským Komáromom.

Pápež, Pápež František

Pápežova charizma očarila mladých obedujúcich v jeho spoločnosti

30.07.2016 18:58

Za mimoriadne vtipného a spoločenského človeka označili v sobotu v Krakove pápeža Františka účastníci Svetových dní mládeže 2016.

blesk v noci

Meteorológovia varujú pred búrkami, prídu v nedeľu od západu

30.07.2016 18:48

Výstrahu pred búrkami prvého stupňa vydal Slovenský hydrometeorologický ústav (SHMÚ) na nedeľu aj na pondelok.