Štát si vybral pre obchvat Bratislavy najlacnejších Španielov

Obchvat Bratislavy a rýchlostnú cestu R7 má postaviť konzorcium Obchvat Nula, ktorý vedie španielska spoločnosť Cintra Infraestructuras Internacional ako PPP projekt (verejné a súkromné partnerstvo). Rozhodla najnižšia cena, ktorú toto konzorcium ponúklo. O rozhodnutí o víťazovi informoval štátny tajomník rezortu dopravy Viktor Stromček.

obchvat Bratislavy, D4, R7
Obchvat Bratislavy D4 - vizualizácia
Autor: , ,

Do konzorcia okrem Španielov patria aj spoločnosti Porr (Rakúsko) a Macquarie Capital Group (Austrália).

Samotná stavba by mala trvať štyri roky. Koncesionár by počas 30 rokov platnosti koncesie dostával ročnú platbu vo výške 56,72 milióna eur. Táto cena podľa Stromčeka bude konečná, návrh zmluvy neumožňuje navyšovanie splátky.

Čítajte viac

V súťaži na stavbu a prevádzkovanie boli v užšej súťaži štyri konzorciá, každé viedla silná zahraničná spoločnosť. Celkový počet záujemcov o výstavbu obchvatu bol deväť.

V najlbižších dňoch ministerstvo dopravy zverejní záverečnú ponuku na internete (www.obchvatbratislavy.sk) a pripravuje seminár, ktorý celý projekt odprezentuje. Po stanovisku ministerstva financií bude nakoniec celú koncesnú zmluvu schvaľovať vláda.

Podľa Stromčeka víťaz súťaže uspel pretože mal výhodné financovanie a „agresívnu“ cenu. Ak sa ministerstvo dohodne s ostatnými uchádzačmi o koncesiu, zverejní podrobné informácie aj z ich ponúk.

(Kliknutím na obrázok zväčši, otvoriť v novom okne)

Uchádzači o koncesiu na obchvat

Štyri konzorciá, ktoré sa dostali do záveru tendra na výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu D4 a R7 cez PPP projekt, predložili svoje záväzné ponuky 13. novembra.

Konzorcium ViaDunaj vedie francúzska spoločnosť Vinci Concessions spolu s firmami Vinci Highways a Meridiam Eastern Europe.

Španielska spoločnosť Cintra Infraestructuras Internacional je na čele konzorcia Obchvat Nula, v ktorom sú aj firmy Porr a Macquarie Capital Group.

Lídrom konzorcia Astrela je rakúska spoločnosť Strabag spolu s partnermi Strabag Motorway, Reding Infrastructure a John Laing Investments Limited.

Ďalšie konzorcium ViaDunaj vedie nemecká spoločnosť Hochtief PPP Solutions spolu s Iridium Concesiones de Infraestructuras a Dif Infra PPP 3 Luxembourg.

Cenové ponuky na D4 a R7
uchádzač čistá súčas.hodnota doba výstavby ročná splátka
  (v mil. eur) (v rokoch) (v mil. eur)
Obchvat Nula 997,53 4,25 56,72
ViaDunaj 1 191,90 3,50 69,01
BratislaVia 1 326,21 4,00 76,78
ASTRELA 1 572,48 4,75 91,04
Zdroj: ministerstvo dopravy

Súvisiace články:

Porošenko

Ukrajinský prezident nariadil od 1.apríla prímerie v Donbase

30.03.2017 20:05

Ukrajinský prezident Petro Porošenko nariadil armáde začať od 1. apríla uplatňovať prímerie v Donbase.

Kiska, hodnotenie volieb

Zaplatí Kiska za súkromné cesty špeciálom?

30.03.2017 20:00

Prezident Andrej Kiska mlčí, či takmer milión eur, ktoré za jeho súkromné lety platil štát, vráti do verejnej kasy.

Frauke Petryová, AfD

Líderka nemeckých populistov zvažuje odchod z politiky

30.03.2017 17:46

Líderka nemeckej pravicovo-populistickej strany Alternatíva pre Nemecko (AfD) Frauke Petryová zvažuje svoj odchod z politiky.

Vlak, koľaje, železnice

Železničná spoločnosť dostane nové vlaky z Vrútok

30.03.2017 17:36

Železničná spoločnosť Slovensko uzatvorila zmluvu s firmou ŽOS Vrútky o dodávke 21 dieselových motorových jednotiek.