Na druhom mieste skončila americká internetová firma Google, ktorá odsunula na tretie priečku juhokórejský Samsung. Najvplyvnejšou, alebo tiež najlepšie rozoznateľnou značkou, sa stala firma Disney vďaka úspechu najnovšieho dielu Hviezdnych vojen. Vyplýva to z rebríčka zostavovaného spoločnosťou Brand Finance.
Väčšinu firiem v prvej desiatke tvoria americké firmy. Výnimkou je na treťom mieste Samsung a čínska firma China Mobile na deviatom mieste, kam sa posunula z vlaňajšieho 11. miesta. Nanovo sa do prvej desiatky dostala tiež firma Wells Fargo. Naopak, z prvej desiatky tento rok vypadol reťazec s rýchlym občerstvením McDonald's a General Electric.
Brand Finance upozornila hlavne na silný výkon niekoľkých čínskych značiek. Hodnota značky aplikácie pre zasielanie správ WeChat, ktorá patrí firme Tencent Holdings, stúpla o 83 percent na 6,5 miliardy dolárov. Hodnota značky realitnej firmy Evergrande Real Estate Group sa dokonca viac ako zdvojnásobila.
Značkou s najhorším výkonom je v tohtoročnom rebríčku Volkswagen pre svoj emisný škandál. Hodnota tejto značky klesla o 12 miliárd dolárov na 18,9 miliardy USD a prepadla sa na 57. priečku z vlaňajšej 18. pozície.
Pri tvorbe hodnoty značky vychádza Brand Finance zo špecifických finančných údajov a z údajov o príjmoch. Inak je tomu pri hodnotení vplyvu, alebo tiež sily značky, ktoré berie do úvahy aj ďalšie ukazovatele, ako oboznámenosť, vernosť či marketingové a reklamné výdavky. Najvplyvnejšia značka Walt Disney tak v rebríčku najhodnotnejších značiek skončila na 24. priečke.
Najhodnotnejšie značky sveta | ||
---|---|---|
poradie (vlani) | značka | hodnota (v mld. USD) |
1. (1.) | Apple | 145,92 |
2. (3.) | 94,18 | |
3. (2.) | Samsung | 83,19 |
4. (8.) | Amazon.com | 69,64 |
5. (4.) | Microsoft | 67,26 |
6. (5.) | Verizon | 63,12 |
7. (6.) | AT&T | 59,90 |
8. (7.) | Wal | 53,66 |
9. (11.) | China Mobile | 49,81 |
10. (15.) | Wells Fargo | 44,17 |