Reťazec Lidl má ekologické logistické centrum

Lidl, jeden z najrýchlejšie sa rozvíjajúcich obchodných reťazcov na Slovensku, otvoril v Seredi svoje tretie logistické centrum. Ide o jedno z najväčších a súčasne najekologickejších centier v Európe. Investícia v hodnote 50 miliónov eur poskytne prácu takmer 200 ľuďom a bude zásobovať 44 zo 124 predajní Lidlu na Slovensku.

29.02.2016 20:00
Stanislav Čajka, Lidl Foto: ,
Generálny riaditeľ Lidl SR Stanislav Čajka vyzdvihol, že nový veľkosklad má najvyšší ekologický certifikát.
debata (21)

Nové logistické centrum je zvonku sivo-bielo-čierne, ale zvnútra zelené. Táto veta, ktorú pri otvorení supermoderného skladu vyslovil generálny riaditeľ Lidl SR Stanislav Čajka, vystihuje podstatu novej investície. Je nielen dobre umiestnená z hľadiska dopravnej dostupnosti, pretože leží v blízkosti rýchlostnej komunikácie spájajúcej Sereď s Trnavou a Nitrou, ale je predovšetkým naozaj zelenou investíciou.

Zachytáva sa tu napríklad dažďová voda, súčasťou areálu sú sadové úpravy na ploche 2,5 hektára, ktoré živou zeleňou vyvažujú celkovú rozlohu 128-tisíc štvorcových metrov logistického centra. V celej budove je nainštalované úsporné LED osvetlenie. To ročne prinesie výraznú úsporu elektrickej energie, ktorá by pri klasickom osvetlení vystačila pre 400 rodinných do­mov.

Chladiarenské zariadenia využívajú enviromentálne zodpovednú zmes na prírodnej báze, teplo získané z chladenia sa využíva na spätné vykurovanie, súčasťou skladu sá nabíjacie stanice pre elektromobily – všetky manipulačné vozíky jazdia na elektrický pohon. Centrum je otvorené 363 dní do roka a denne prijme sto kamiónov s potravinami z celej Európy. V halách skladujú tovar pri siedmich teplotných režimoch od plus 20 stupňov do mínus 24 stupňov Celzia.

Pre uplatnenie technológií ohľaduplných voči životnému prostrediu získala budova Lidlu ako prvá na Slovensku a štrnásta na svete najvyšší stupeň medzinárodnej certifikácie BREEAM. Medzi industriálnymi objektmi ho doteraz mali iba budovy v Holandsku, Írsku a Veľkej Británii. „Logistické centrum Lidl Sereď získalo päť z piatich hviezdičiek, to jest najvyššie možné ohodnotenie,“ povedal Marek Kremeň, hodnotiteľ BREEAM.

Lidl vstúpil na slovenský trh v roku 2004 a aktuálne má 124 predajní. Od vstupu na Slovensko preinvestoval 500 miliónov eur. Na trhu sa presadil ako diskontný obchodný reťazec. Ako nedávno konštatoval v rozhovore pre Pravdu odborník na obchod Adrián Ďurček, Lidl ťaží z prepracovanej logistiky a veľmi dobrých cien. Hoci má užší sortiment ako štandardné supermarkety, v skutočnosti plní nároky väčšinového slovenského spotrebiteľa a vie mu dať kvalitu, ktorú očakáva.

Pôvodnú agentúrnu správu sme nahradili autorským textom denníka Pravda.

© Autorské práva vyhradené

21 debata chyba
Viac na túto tému: #zamestnanosť #Sereď #logistické centrum #ekológia #Lidl #predajne