Nútili ma ničiť dôkazy, tvrdí bývalý pracovník Volkswagenu

Bývalý americký zamestnanec nemeckej automobilky Volkswagen podal na firmu žalobu za to, že ho prepustili, keď sa odmietol zúčastniť na ničení dôkazov o manipuláciách s emisnými testami.

Podľa žaloby, ktorú Daniel Donovan podal minulý týždeň v štáte Michigan, Volkswagen ničil dokumenty spojené s obchádzaním emisných noriem a maril výkon spravodlivosti krátko po tom, keď firmu vlani v septembri úrady obvinili. Spoločnosť obvinenia odmietla.

Čítajte viac

Žaloba uvádza, že ničenie dôkazov trvalo tri dni od 18. septembra, keď americká Agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) Volkswagen obvinila, že do vozidiel s naftovými motormi inštaloval softvér umožňujúci pri testovaní skrývať vysoko nadlimitné hodnoty toxických oxidov dusíka. Volkswagen v ďalších dňoch priznal, že softvér inštaloval po celom svete do zhruba 11 miliónov naftových áut, z toho v USA ich bolo takmer 600 000.

Donovan pracoval v právnom oddelení americkej pobočky Volkswagenu, ktoré malo na starosti správu elektronických informácií v prípadoch žalôb o zodpovednosti za škody a zranenia. Donovan tvrdí, že firemné oddelenie informačných technológií mazalo informácie súvisiace s prípadom emisií napriek zákazu ministerstva spravodlivosti USA až do 21. septembra a že sa so svojím podozrením zveril nadriadenému. Prepustený bol v decembri a podľa žaloby to bolo pre obavy firmy, že by o jej nezákonných krokoch informoval EPA, FBI alebo federálnu prokuratúru.

Volkswagen v pondelok uviedol, že Donovanov odchod z firmy s prípadom obchádzania emisných testov nesúvisel. „Sme presvedčení, že jeho tvrdenie o neoprávnenom ukončení pracovného pomeru je nepodložené,“ uviedol Volkswagen podľa agentúry AP.

Americké ministerstvo spravodlivosti začiatkom tohto roka podalo na Volkswagen kvôli škandálu civilnú žalobu a zhromažďuje doklady pre žalobu v trestnej veci. Volkswagen v súvislosti so škandálom čelí množstvu ďalších žalôb a vyšetrovaní. Bude sa tiež musieť vysporiadať s rozsiahlymi nákladmi na úpravu áut, ktorých sa škandál týka.

Súvisiace články:

Koniec diaľnice, diaľnica, značka

Nemecké diaľnice od roku 2019 spoplatnia, platiť budú aj slovenskí vodiči

24.03.2017 11:06

Vodiči osobných áut budú musieť od roku 2019 platiť za jazdu na nemeckých diaľniciach. O zavedení mýta rozhodol Spolkový snem.

vlak do rakuska, stanica, doprava,

Plánujú obnoviť vlakové spojenie Bratislavy s Rajkou a  Győrom

24.03.2017 10:33

Bratislava by mala mať od decembra tohto roka opäť medzinárodné vlakové spojenie medzi Petržalkou a Rajkou a Győrom v Maďarsku.

mladí, mladomanželia, pár, nový byt, bývanie, hypotéky, zariadenie domu, sťahovanie, renovácia

Do druhého piliera vstupuje len 30 % mladých ľudí

24.03.2017 10:32

Od zavedenia dobrovoľného vstupu do druhého piliera v roku 2008 vstúpilo do tohto systému len 30 % mladých ľudí prichádzajúcich na trh práce.

Koniec diaľnice, diaľnica, značka

Nemecké diaľnice od roku 2019 spoplatnia

24.03.2017 11:06

Vodiči osobných áut budú musieť od roku 2019 platiť za jazdu na nemeckých diaľniciach. O zavedení mýta rozhodol Spolkový snem.

Marine Le Penová

Le Penová prehovorila pred zahraničným výborom ruskej dumy

24.03.2017 10:54

Marine Le Pen v piatok prehovorila pred zahraničným výborom ruskej Štátnej dumy.

vlak do rakuska, stanica, doprava,

Plánujú obnoviť vlakové spojenie Bratislavy s Rajkou a  Győrom

24.03.2017 10:33

Bratislava by mala mať od decembra tohto roka opäť medzinárodné vlakové spojenie medzi Petržalkou a Rajkou a Győrom v Maďarsku.

mladí, mladomanželia, pár, nový byt, bývanie, hypotéky, zariadenie domu, sťahovanie, renovácia

Do druhého piliera vstupuje len 30 % mladých ľudí

24.03.2017 10:32

Od zavedenia dobrovoľného vstupu do druhého piliera v roku 2008 vstúpilo do tohto systému len 30 % mladých ľudí prichádzajúcich na trh práce.