Predaj nových áut v Európe v marci stúpol o 5,7 %

Predaj nových áut v Európe v marci medziročne vzrástol o 5,7 %. Informovalo o tom v piatok Európske združenie výrobcov automobilov (ACEA).

15.04.2016 12:22
debata

Počet registrácií v krajinách Európskej únie a Európskeho združenia voľného obchodu (EFTA) stúpol na 1,745 mil. áut z úrovne 1,652 mil. v rovnakom mesiaci minulého roka. Za január až marec sa v Európe zaregistrovalo 3,932 mil. áut, čo bol medziročný rast o 8,1 %.

Predaje značky Peugeot posilnili o 2 %, Ford o 0,6 % a Opel o 6,4 %. Najväčšia európska automobilová skupina Volkswagen však v marci evidovala pokles predaja o 1,6 %. Predaje rástli na takmer všetkých trhoch. Najviac, o 17,4 %, posilnili v Taliansku, za ktorým nasledovalo Francúzsko s rastom o 7,5 %. V Španielsku sa v porovnaní s marcom 2015 predalo o 0,7 % menej áut a mierny pokles evidoval aj najväčší európsky automobilový trh Nemecko.

Podľa údajov združenia ACEA predaje v EÚ rástli 31. mesiac v rade a priblížili sa k úrovniam z roku 2007, ktorý predchádzal nástupu globálnej ekonomickej krízy.

Na Slovensku tiež rástol predaj

V marci tohto roka bolo na Slovensku zaregistrovaných 7 823 nových osobných automobilov, čo oproti rovnakému mesiacu vlaňajška predstavuje nárast na úrovni 16,45 %. Kumulatívne za prvé tri mesiace tohto roka je nárast registrácií oproti rovnakému obdobiu minulého roka 20,67-percentný. Ako ďalej informoval Zväz automobilového priemyslu SR, marec je už druhý mesiac v tomto roku, kedy boli dosiahnuté najvyššie počty registrácií nových osobných vozidiel od roku 1995. V marci dosiahli registrácie tiež najlepší mesačný výsledok od skončenia „šrotovného“ v roku 2009.

Najpopulárnejšou značkou osobných automobilov bola v marci Škoda s takmer 20-percentným podielom na slovenskom trhu. Registrácie malých úžitkových automobilov boli v marci na úrovni 691 vozidiel, čo je v medziročnom porovnaní rast o 17,12 %. Kumulatívne za tri mesiace to je skoro 23-percentný nárast. Najviac registrácií mala značka automobilov Fiat s takmer 29-percentným podielom na trhu.

V kategórii nákladných automobilov do 12 ton sa v marci zaregistrovalo 64 áut, čo znamená 128-percentný rast. Vyše dvojtretinový podiel na trhu v tejto kategórii mala značka Iveco. Počet registrácií v kategórii nákladných automobilov nad 12 ton sa vyšplhal na 355 vozidiel, čo je o štyri vozidlá menej ako v roku 2015 a najpopulárnejšia bola značka Volvo. V marci sa registrovalo 19 autobusov, pričom minulý rok ich bolo 18. Najviac registrácií evidovala v tejto kategórii značka Setra.

debata chyba
Viac na túto tému: #automobilky