Zdôvodňuje to častými prípadmi, keď pre mierne zdržania spôsobené výlukami na hlavnej trati nepočkajú štátne vlaky na žlté expresy a odídu bez cestujúcich, ktorí na ne už mali aj zakúpený lístok a chceli v Košiciach prestúpiť.
Najväčšie komplikácie podľa RegioJetu vznikajú vtedy, keď ujde cestujúcim posledný prípojný vlak, napríklad REX 1915 Poloniny s odchodom z Košíc do Humenného o 23:04. Sú tak nútení zaplatiť si drahý taxík, alebo nocovať na železničnej stanici a čakať na prvý ranný spoj.
„Chceme sa dohodnúť so ZSSK na vzájomnom čakaní na zmeškané spoje. Veď je absolútny nezmysel, aby sa našim spoločným zákazníkom takto znepríjemnilo cestovanie a naše vlaky na seba pre meškania, ktoré vznikajú z dôvodu výluk na trati či iných vonkajších neovplyvniteľných okolností, nenadväzovali,“ povedal majiteľ RegioJetu Radim Jančura. Ak dispečer súkromného dopravcu dostane informáciu, že v zmeškanom vlaku ZSSK sú cestujúci, ktorí majú prípoj na vlak RegioJet, má zaistiť prípoj a čakanie na zmeškaný vlak ZSSK. "Pravidelne takto vyčkávame napríklad v Košiciach či v Bratislave,“ uviedol Jančura. Generálneho riaditeľa štátneho dopravcu Pavla Gábora už dvakrát žiadal o stretnutie a vyriešenie tejto situácie.