VW napriek škandálu opäť predbehol Toyotu

Nemecký koncern Volkswagen je opäť najväčším predajcom áut na svete. V prvom štvrťroku 2016 znova prekonal svojho najväčšieho globálneho rivala, ktorým je Toyota. Obe značky pritom zaznamenali globálne zníženie dopytu.

02.05.2016 14:00
auto, automobilka, výroba áut Foto: ,
Pod minuloročnú stratu Volkswagenu sa podpísala aj emisná kauza, na riešenie ktorej spoločnosť vyčlenila 16,2 miliardy eur.
debata (9)

Za prvé tri mesiace tohto roku VW zákazníkom predal 2,51 milióna vozidiel. Ide o štvrťročný pokles o 0,8 percenta. Toyota dosiahla pokles 2,3 percenta, čo predstavuje predaj 2,46 milióna automobilov. Za minulý rok VW navyše dosiahol kvôli riešeniu emisného škandálu, ktorý prepukol v septembri 2015, stratu.

Volkswagen nepredbehol Toyotu po prvýkrát. Prvenstvo v počte predaných automobilov mal nemecký koncern na účte už v prvej polovici minulého roka. Následný škandál s falšovaním emisných testov prispel k tomu, že na čelo sa znova dostala japonská Toyota. Nemecká spoločnosť čelí v súvislosti so sporným softvérom ovplyvňujúcim činnosť naftových motorov počas testovania na emisie strate dôvery zo strany svojich zákazníkov.

Výsledky predajov však dokazujú, že zákazníkov emisná kauza ovplyvnila len čiastočne. V medziročnom porovnaní VW dodal 9,93 milióna vozidiel, čo predstavuje pokles o dve percentá. Toyota v minulom roku klesla len o 0,8 percenta na hodnotu 10,15 milióna predaných vozidiel. Za aktuálnym prvenstvom Volkswagenu však môžu byť aj problémy Toyoty s dodávkami ocele, ktoré spôsobili niekoľkodňové prerušenie výroby v japonských továrňach. Nedostatok suroviny spôsobil výbuch v oceliarni Aichi Steel.

Vývoj nemeckého koncernu z minulých rokov nasvedčoval tomu, že rok 2015 bude pre automobilku úspešný. Napriek tomu podľa hospodárskych výsledkov, ktoré VW odhalil vo štvrtok minulý týždeň, je spoločnosť v strate 1,3 miliardy eur pred zdanením. Minuloročnú stratu však spôsobil aj fakt, že spoločnosť vyčlenila 16,2 miliardy eur na riešenie následkov emisnej kauzy. Obrat koncernu však v minulom roku narástol o 6 percent a prevádzkový zisk dosiahol 12,8 miliardy eur. „Preteky za prekonávaním rekordov stanovené v posledných rokoch boli prinajmenšom prerušené. Pre tento rok máme v pláne iné ciele. Viac ako kedykoľvek predtým je teraz naším hlavným aktívom kredibilita a dôvera v naše značky, v naše produkty a vo Volkswagen ako taký,“ povedal Matthias Müller, šéf koncernu VW.

Opravy automobilov so štvorvalcovými naftovými motormi EA 189, ktoré obsahujú sporný softvér na plnenie emisných testov, však meškajú. Pôvodne sa so zvolávacími akciami v Európe malo začať už v marci tohto roku. Podľa šéfa koncernu Müllera ide riešenie problémov v prípade značiek Audi a Seat podľa plánu. Problém však nastal v prípade 160-tisíc kusov VW Passat a Škody Superb. Úprava riadiacej jednotky zvyšuje automobilom spotrebu a výrobca musí prísť s iným riešením. Popri riešení následkov emisného škandálu VW pripravuje aj expanziu. Do roku 2020 chce predstaviť 20 nových modelov postavených na platforme MEB. Podvozková modulárna platforma je špeciálne určená na použitie v elektromobiloch a hybridných vozidlách.

© Autorské práva vyhradené

9 debata chyba
Viac na túto tému: #Toyota #Volkswagen #automobilky