Denník síce vo svojej správe nemenoval žiadne konkrétne firmy, nová kampaň by sa však mohla dotknúť napríklad najväčšieho čínskeho internetového obchodu Alibaba či najväčšieho webového vyhľadávača Baidu, napísala agentúra Reuters.
Kampaň, ktorú má na starosti štátny úrad pre priemysel a obchod, potrvá od mája do novembra. Úrad podľa denníka posilní kontrolné mechanizmy a bude udeľovať prísnejšie tresty za porušovanie predpisov. Zameria sa aj na klamlivú a nezákonnú internetovú reklamu, čo je oblasť, ktorá tento týždeň vyvolala v Číne rozsiahlu diskusiu.
Čínsky úrad pre reguláciu internetu v pondelok oznámil, že sa rozhodol začať vyšetrovanie vyhľadávača Baidu pre úmrtie vysokoškolského študenta, ktorý s jeho pomocou hľadal liečbu na svoju rakovinu. Na základe výsledkov vyhľadávania si mladík zvolil experimentálnu terapiu v jednej z pekinských nemocníc. Liečba však nebola úspešná a študent minulý mesiac zomrel. Pred svojou smrťou podľa médií obvinil Baidu aj nemocnicu zo zavádzajúce reklamy.