Štátny prevádzkovateľ železničnej infraštruktúry za dodávateľa štúdie vybral združenie na čele s bratislavskou spoločnosťou Reming Consult, a. s., ďalšími členmi sú Sudop Praha, a. s., Prodex, spol. s r. o. a Dopravoprojekt, a. s. so sídlom v Bratislave. Vyplýva to z výsledku verejnej súťaže vyhlásenej vlani v auguste.
Predpokladaná cena zákazky plánovanej na štrnásť mesiacov bola 1,31 mil. eur bez dane (1,58 mil. eur s daňou), ponuku predložilo iba uvedené združenie. Subdodávateľom je bratislavská spoločnosť AM Sudop, spol. s r. o. pre dopravnú ekonómiu s podielom 5 % zo zmluvnej ceny. Železnice chcú projekt financovať z peňazí Európskej únie a zo štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Integrovaná infraštruktúra 2014 – 2020, cez prioritnú os Železničná infraštruktúra a obnova mobilných prostriedkov.
„Projekt je zameraný na modernizáciu železničnej infraštruktúry s cieľom riešenia koncepcie dopravných prúdov a zabezpečenia prevádzky osobnej, nákladnej a medzinárodnej prepravy ako aj regionálnej/miestnej prepravy v dopravnom uzle,“ oznámili ŽSRi. Železničný dopravný uzol chcú zmodernizovať na úsekoch v Bratislave po hranice s Maďarskom a Rakúskom. Ide o úseky Devínska Nová Ves – Hlavná stanica – Vajnory, Petržalka – Rusovce – hranica s Maďarskom (Rajka), Petržalka – hranica s Rakúskom (Kittsee), Hlavná stanica – Rača, Nové Mesto – Podunajské Biskupice, Predmestie – Filiálka, Devínska Nová Ves – hranica s Rakúskom (Marchegg), ÚNS (Ústredná nákladná stanica) – Pálenisko, ako aj úseky prepojenia koridorov (spojky) a tiež stanicu Východ a priľahlé trate.
Ak neboli predložené viac ako dve ponuky, môže byť podľa zákona o verejnom obstarávaní použitý postup zadávania zákazky zrušený. V prípade, ak bola predložená len jedna ponuka, verejní obstarávatelia sú povinní zdôvodniť, prečo použitý postup nezrušili. Železnice uviedli, že o súťažné podklady požiadalo deväť záujemcov, nikto z oprávnených subjektov nepodal žiadosť o nápravu podmienok, pričom o vysvetlenie podmienok požiadali dvaja záujemcovia. Pri zadávaní zákazky boli podľa železníc dodržané princípy verejného obstarávania, súťažné podklady boli zrozumiteľné, podmienky a požiadavky boli nediskriminačné a vyhodnotenie ponúk bolo v súlade so zákonom, keďže nikto nepožiadal o nápravu, resp. neuplatnil námietky.
Železnice Slovenskej republiky vznikli 1. januára 1993 a v Obchodnom registri SR sú zapísané od 31. decembra 1993 ako nástupca štátneho podniku. Na základe transformácie a reštrukturalizácie sa od 1. januára 2002 od ŽSR oddelila osobná a nákladná doprava. Podnik má základné imanie 800,17 mil. eur.