Povedal to v stredu generálny riaditeľ Fordu Mark Fields na stretnutí s investormi a analytikmi, a potvrdil tak predbežne oznámené plány firmy.
Ford teraz vyrába model Fiesta v Mexiku, vozidlá Focus a C-Max ale zatiaľ produkuje na predmestí Detroitu. Presun tejto výroby do Mexika zníží firme náklady na mzdy a zvýši zisky. Závod v Michigane, kde sa teraz táto menšie autá vyrábajú, získa v rámci dohody s odborovým zväzom UAW nové produkty, pravdepodobne väčšie a ziskovejšie vozy, ako sú pick-upy Ford Ranger, uviedla agentúra AP.
Ford Motor teraz investuje 1,6 miliardy dolárov do výstavby novej továrne na výrobu malých áut v mexickom San Luis Potosí. Závod by mal začať vyrábať v roku 2018.
Mexiko je pre automobilový priemysel príťažlivé vďaka relatívne nízkym mzdovým nákladom a bezcolnému prístupu na trh v Spojených štátoch. Produkcia automobilov v Mexiku sa v uplynulom desaťročí viac ako zdvojnásobila a do roku 2022 by sa podľa poradenskej spoločnosti IHS Automotive mala zvýšiť o ďalších 50 percent na takmer päť miliónov vozidiel ročne.