Minister dopravy Árpád Érsek počas kontroly výstavby úseku povedal, že urobia všetko preto, aby bol odovzdaný do prevádzky čo najskôr. Dodávatelia prisľúbili, že autá budú na tomto úseku jazdiť v lete budúceho roka.
Dobudovanie diaľnice D3 na Kysuciach bude patriť medzi priority ministra dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Árpáda Érseka (Most – Híd). Povedal to v piatok na kontrolnom dni na stavbe úseku D3 Svrčinovec – Skalité. Dostavba tohto úseku, ktorý umožní prvé diaľničné spojenie s Poľskom má podľa ministerstva dopravy mierne meškanie. Dobudovanie celej diaľnice D3 významne odľahčí cesty na Kysuciach a na Orave.
“Dobudovane tohto veľmi náročného úseku, ako aj celej D3 považujem za jednu z priorít ministerstva dopravy. Je to dôležitá súčasť tranzitnej dopravy vzhľadom na strategické prepojenie Slovenska, Poľska a Českej republiky," povedal Érsek. "Urobíme všetko preto, aby sa nám podarilo uviesť úsek do prevádzky v čo najkratšom čase. Trvám na prísľube dodávateľov, že tento diaľničný úsek bude hotový tak, aby po ňom autá jazdili už v lete budúceho roka,“ uviedol minister.
Výstavba úseku D3 Svrčinovec – Skalité v polovičnom profile a dĺžke 12,3 kilometra mala byť pôvodne ukončená v októbri tohto roka. Tento úsek má byť odovzdaný do užívania spoločne s nadväzujúcim úsekom D3 Skalité – hranica Slovenska a Poľska tiež v polovičnom profile a dĺžke 3,2 km. Zmluvný termín nebude dodržaný pre problémy s geológiou a zosuvy.
V polovičnom profile bude realizovaný úsek v dĺžke 11,3 km. V plnom profile bude vybudovaná kompletná križovatka Svrčinovec, vrátane predportálových úsekov tunelov Svrčinovec a Poľana v celkovej dĺžke vyše jedného kilometra. Ide o stavebne veľmi náročný projekt financovaný zo zdrojov Európskej únie, na ktorom bude dvadsaťdva mostov a spomínané dva tunely. Križovatka Svrčinovec sa má pripojiť na pripravovaný úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec, ktorý je momentálne v procese verejného obstarávania Národnej diaľničnej spoločnosti, a. s.
S výstavbou D3 Svrčinovec – Skalité sa začalo ešte v októbri 2013. Združenie stavebných spoločností na čele s Váhostavom – SK, a. s., (ďalšími členmi sú Doprastav, a. s., Strabag, s. r. o. a Metrostav, a. s.) sa zaviazalo diaľnicu postaviť za zmluvnú cenu 329,88 mil. eur bez dane (395,86 mil. eur vrátane dane). Pokyn na zmenu pri stavbe diaľnice, uzavretý v auguste, zvyšuje cenu prác o 4,94 mil. eur. Na úseku budú jednorúrové tunely Poľana (898 metrov) a Svrčinovec (420 metrov). Diaľnica povedie ponad hlboké údolia. Most Valy bude najvyšší v krajine s 84 metrami, ďalšie štyri mosty budú vysoké 58, 57, 56 a 47 metrov.