Automobilku Audi opúšťa šéf výskumu a vývoja

Šéf technického vývoja nemeckej automobilky Audi Stefan Knirsch s okamžitou platnosťou odchádza z funkcie a opúšťa firmu.

27.09.2016 08:24
debata

Oznámila to v pondelok automobilka. Odchod šéfa prichádza v čase, keď automobilka, ktorá je súčasťou skupiny Volkswagen, pokračuje vo vyšetrovaní emisného škandálu.

Dozorná rada Volkswagenu vlani poverila americkú právnu firmu Jones Day vyšetrovaním škandálu. Tá zatiaľ nenašla dôkazy proti generálnemu riaditeľovi Audi Rupertovi Stadlerovi. Odchod Knirscha, ktorý bol predtým šéfom vývoja motorov a prevodoviek, je však ďalším signálom, že hlavná luxusná značka Volkswagenu by mohla byť zapletená do škandálu hlbšie, než sa predtým myslelo, napísala agentúra Reuters.

Audi vo vyhlásení uviedla, že Knirsch odchádza s okamžitou platnosťou po konzultácii s dozornou radou. Neposkytla dôvod jeho odchodu, ani nehovorila o nástupcovi.

Podpredseda predstavenstva Audi Berthold Huber v samostatnom vyhlásení zverejnenom menom zástupcov odborov a dozornej rady Audi uviedol, že automobilka už na začiatku dala jasne najavo, že ak bude potrebné objasniť škandál, nebude brať ohľad na veľké mená a v prípade potreby bude konať. „Tento odchod podčiarkuje naše stanovisko,“ dodal Huber.

Knirscha vymenovali v januári. Nahradil bývalého najvyššieho technika Audi a skupiny VW Ulricha Hackenberga. Ten odstúpil vlani po tom, keď sa objavilo podozrenie, že bol spolu s ďalšími dvoma výkonnými predstaviteľmi úzko spojený s vývojom motora s označením EA 189, ktorý je v centre emisného škandálu.

Knirsch je už štvrtým šéfom výskumu a vývoja, ktorý opúšťa Audi za niekoľko rokov. Odchádza v čase, keď Audi bojuje s nemeckými konkurentmi BMW a Mercedes-Benz o vedúce postavenie v oblasti nových technológií.

Americká Agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) vlani v septembri Volkswagen obvinila, že do vozidiel s naftovým motorom inštaloval softvér umožňujúci pri testovaní skrývať vysoko nadlimitné hodnoty toxických oxidov dusíka. Volkswagen následne priznal, že softvér inštaloval po celom svete do zhruba 11 miliónov naftových áut.

debata chyba
Viac na túto tému: #Volkswagen #Audi #emisie