Pri Triblavine nemajú byť kolektory, odporučili dopravní inžinieri

Rekonštruovaná diaľnica medzi Bratislavou a Trnavou by mala mať osem pruhov v úseku Bratislava – križovatka Blatné a šesť pruhov v úseku Blatné – Trnava.

Súčasťou by mali byť aj odstavné pruhy a krátky križovatkový kolektor v úseku križovatka Vajnory – križovatka Ivanka – sever. Taký je názor pracovnej skupiny dopravných inžinierov, ktorá vznikla na žiadosť šéfa Národnej diaľničnej spoločnosti.

Čítajte viac

„Pôvodná koncepcia šesťpruhu s kolektormi po celej dĺžke je z dopravno-inžinierskych ako i z ekonomických dôvodov neefektívna a teda nie je opodstatnená,“ konštatuje sa v stanovisku pracovnej skupiny zverejnenom v stredu.

Kolektorový návrh podľa odborníkov predstavuje kolízne riešenie najmä z hľadiska množstva kolíznych bodov a priepletov medzi súbežnou komunikáciou a telesom diaľnice. Navrhovaný počet 8 jazdných pruhov na D1 odborníci pritom považujú za maximálny a neodporúčajú s vyšším počtom pruhov uvažovať ani v ďalekom výhľade.

„Nie je žiaduce koncentrovať dopravu do jedného miesta, naopak, je potrebné dopravu pri vstupe do mesta rozptýliť do viacerých vstupov a dôslednejšie uplatňovať budovaný radiálno-okružný systém,“ píše sa v stanovisku.

Rozostavaná stavba križovatky Triblavina musí podľa pracovnej skupiny rešpektovať pripravenú koncepciu výstavby križovatky D4/D1 v technickom riešení a zároveň aj termínovú koordináciu. V realizácii stavby je podľa odborníkov nevyhnutné prijať opatrenia na splnenie tejto požiadavky. Celkovú rekonštrukciu diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou je pritom podľa pracovnej skupiny nevyhnutné realizovať do konca novembra 2020 a križovatku Triblavina vybudovať len v takom rozsahu, ktorý zabezpečí podmienky pre výstavbu D4/D1 z technického a termínového hľadiska bez obmedzenia.

Ministerstvo dopravy sa v utorok vyjadrilo, že po zverejnení stanoviska pracovnej skupiny prijme spolu s NDS finálne rozhodnutie, ktoré zabezpečí dopravu v spomínanom území. Občianske združenie (OZ) Triblavina zorganizovalo v utorok popoludní pri ministerstve dopravy zhromaždenie za výstavbu križovatky Triblavina a rozšírenie diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou podľa pôvodných plánov, teda s troma pruhmi a dvoma súbežnými kolektormi v každom smere. Aktivisti tvrdia, že navrhované zmeny bez kolektorov sú v rozpore so zákonom a územným plánom, slúžia developerom, a nie obyvateľom okolitých obcí.

Súvisiace články:

schody, peniaze, mince, prsty, investovanie, sporenie

Nálada v slovenskej ekonomike sa v marci zhoršila

30.03.2017 09:48

Nálada v slovenskej ekonomike sa v marci zhoršila. Indikátor ekonomického sentimentu klesol na 104,6 bodu.

banka, peniaze

Banky dvíhajú poplatky

30.03.2017 07:00

Banky pokračujú vo zvyšovaní poplatkov, ale mnohí ľudia už neťahajú za kratší koniec. Podľa zistení Pravdy si tisíce zriadili štátom garantovaný účet zdarma.

Big Ben, Londýn, Anglicko, červený autobus

Firmy v Británii žiadajú Londýn o garanciu prístupu na trh EÚ

30.03.2017 06:30

Automobilky, aerolinky a ďalšie firmy v Británii po oficiálnom začatí brexitu žiadajú Londýn, aby im garantoval prístup na jednotný európsky trh.

migranti, utečenci, Stredozomné more, člny

Nemecký minister: Z Afriky môže tento rok prísť 400 000 migrantov

30.03.2017 10:18

Až 400 000 migrantov by mohlo tento rok podľa nemeckého ministra pre rozvojovú pomoc Gerda Müllera priplávať do Európy cez Stredozemné more.

schody, peniaze, mince, prsty, investovanie, sporenie

Nálada v slovenskej ekonomike sa v marci zhoršila

30.03.2017 09:48

Nálada v slovenskej ekonomike sa v marci zhoršila. Indikátor ekonomického sentimentu klesol na 104,6 bodu.

Antonio Guterres

Šéf OSN prišiel do Iraku posúdiť humanitárnu situáciu

30.03.2017 09:47

Generálny tajomník OSN António Guterres dnes prišiel do Iraku, aby sa tam zaoberal humanitárnou pomocou, ktorú krajina potrebuje.

autobusy

Prešovčanom zakázali protest v Bratislave

30.03.2017 09:30

Občianska iniciatíva Lepší Prešov chce na protestných zhromaždeniach upozorniť na mimoriadne negatívnu dopravnú situáciu v meste.