Poliaci prechytračili Lidl, reklamu využili na zárobok

Supermarkety obchodného reťazca Lidl v Poľsku zavalili prázdne obaly od tovaru vlastnej značky, ktorú sa reťazec rozhodol propagovať sľubom vrátenia peňazí, ak výrobok úplne neuspokojí očakávania zákazníkov. A to aj v prípade, že si ľudia už na tovare pochutnali a zostala im len účtenka a obal.

09.11.2016 07:00
debata (14)

Cieľom kampane „Chytro a lacno“ s podtitulom „absolútna satisfakcia alebo vrátenie peňazí“ bolo povzbudiť klientov, aby kupovali výrobky s logom reťazca. Lenže firma nepočítala s prefíkanosťou Poliakov.

„Veľa ľudí považovalo akciu nie za reklamu značky, ale za príležitosť rýchlo zarobiť,“ uviedla spravodajská televízia TVN 24. Ľudia podľa nej často hneď na parkovisku pred hypermarketom tovar vyložili do auta a s prázdnym obalom sa ponáhľali k pokladni pre peniaze.

V obchodoch sa podľa poľských médií tvorili veľké rady, pretože vracanie peňazí paralyzovalo pokladne reťazca.

Na sociálnych sieťach sa objavila kritika na adresu prefíkaných zákazníkov. „Je mi ľúto, že žijem v krajine, kde sa ľudia nehanbia priniesť do obchodu prázdnu konzervu od párkov, ktoré zjedli, a ešte sa hádajú o vrátenie peňazí,“ napísal jeden z používateľov internetu. „Homo Sovieticus zaútočil,“ usúdil ďalší.

Akcia mala trvať až do konca novembra, ale sieť obchodov ju bola nútená ukončiť v utorok. Pôvodné podmienky sa ale naďalej vzťahujú na skôr zakúpený tovar. Reťazec má v Poľsku približne 600 predajní.

14 debata chyba
Viac na túto tému: #Poľsko #reťazce