Poistenie mobilného telefónu neistí všetko

Zákazníci mobilných operátorov, u ktorých si kupujú mobilné telefóny, majú možnosť dať si svoje zariadenia v hodnotách desiatok až stoviek eur poistiť. Smartfóny s dotykovými obrazovkami sú citlivé najmä na mechanické poškodenie a pri páde, ich displeje často praskajú.

06.03.2017 15:00
mobil, telefon, smartdon, poistenie Foto:
Pri poistení mobilu treba dobre študovať zmluvné podmienky. Poisťovne totiž nechcú uhrádzať opravy, ktorým mohol majiteľ mobilu zabrániť, napríklad ak by mu telefón nevypadol z rúk.
debata (3)

Následná oprava je nákladná. Poistenie telefónu sa tak môže zdať ako dobrý nápad. Dôležité je však prečítať si poistné podmienky.

Čitateľ Pravdy Vladimír z Trnavského kraja si u mobilného operátora Orange kúpil v decembri roku 2015 mobilný telefón značky LG. Prostredníctvom mobilného operátora uzatvoril poistenie mobilného zariadenia pre prípad škody s poisťovňou Cardif Slovakia. Za telefón v hodnote 120 eur platil mesačné poistné vo výške 1,99 eura.

Následne v januári tohto roku mu mobilný telefón spadol, pričom došlo k prasknutiu displeja. Zákazník Vladimír tvrdí, že telefón sa mu z rúk vyšmykol pri odpájaní zariadenia z nabíjačky. Telefón reklamoval u svojho operátora. Bez poistenia by s reklamáciou neuspel, pretože išlo o mechanické poškodenie telefónu. Mobilný operátor poslal zariadenie do svojho servisného strediska v českom Kladne, kde dotykový displej vymenili za 60 eur. Poisťovňa však poistnú udalosť neuznala.

Poistná zmluva bola totiž uzavretá pre prípad náhodného poškodenia. Poisťovňa vo svojich všeobecných poistných podmienkach uvádza, že náhodné poškodenie môže byť spôsobené náhlym a neočakávaným pôsobením vonkajších síl, ktoré nemohol poistený alebo používateľ ovládať, ani ich predpokladať a ich pôsobenie sám zastaviť.

"Mrzí nás situácia, do ktorej sa dostal náš zákazník. Bohužiaľ, poisťovňa dala k danému prípadu zamietavé stanovisko. Stanovisko poisťovne Orange ovplyvniť nedokáže. Zákazník postupoval správne, telefón si poistil, poistné hradil, po poistnej udalosti žiadal poisťovňu o kompenzáciu. Tá mu však kompenzáciu zamietla. Ako zákazník sám uvádza, poškodenie telefónu nebolo náhodné (vyšmykol sa mu z ruky), poistenie sa na takéto poškodenie telefónu nevzťahuje,“ povedala hovorkyňa spoločnosti Orange Alexandra Piskunová. Zároveň však dodala, že zákazník bol riadne oboznámený s poistnými podmienkami.

Nespokojný poistený zákazník mal však možnosť podať proti rozhodnutiu poisťovne odvolanie, čo však neurobil. "V prípade, ak sa poistený nestotožňuje s naším stanoviskom oznámeným mu listom zo dňa 31. 1. 2017, má v súlade s príslušnými poistnými podmienkami, ktorými sa poistenie riadi, právo podať proti nemu odvolanie. Poistený žiadne odvolanie dosiaľ našej spoločnosti nedoručil. V prípade doručenia odvolania bude toto prešetrené a s naším stanoviskom k odvolaniu bude poistený písomne oboznámený,“ povedal Ivan Brozman, člen predstavenstva a riaditeľ právneho odboru spoločnosti Cardif Slovakia.

Po tom, čo sa denník Pravda začala zaujímať o prípad nespokojného zákazníka, mobilný operátor Vladimírovi náklady na opravu telefónu uhradil. Napriek tomu však Vladimír platil pred poškodením telefónu poistné, ktoré mu v danom prípade nepomohlo.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #poistenie #smartfóny #mobilný telefón